Tre små ungar
Imorse vaknade jag av ett smärtsamt litet pip men en timme senare var lyckan som gjord när tre pigga och glada små ungar låg och gosade under mammas mage. Tyvärr var den fjärde dödfödd men då det var första kullen och jag tagit över mamman pga av att hon lyckats komma åt en hane och blivit dräktig alldeles för tidigt så gick allting ändå långt över mina förväntningar.
Än så länge så tror jag att de båda vita är honor och den sista är en liten hane.
ååh vad söta 😍
~
Grattis! De ser runda och fina ut. :-)
Jätte söta :)
Mvh Linnea
Vad härligt, grattis ! 😃
#4 Har du vägt dem? :-)
De e för lätta för min badrumsvåg så ska köpa en köksvåg på väg hem från jobbet imorgon hade jag tänkt :)
#7 Det är bra, med en köksvåg följer du enkelt ungarnas utveckling och kan stödmata om det skulle behövas. :) De är supersöta! Jag vet inte om du har skrivit det någon annanstans, isf har jag missat det, men vad är det för föräldrar till dem? De ser ut att ha lite olika päls.
Grattis till ungarna. Dom är fantastiskt söta!
#9 Problemet är att jag inte har en aning om vem pappan är. Jag jobbar nämligen i en djuraffär och mamman plus hennes två systrar såldes in till oss från en privat uppfödare när de var fem veckor gamla. Några veckor efter där märkte vi att hon var dräktig :/
Så den här lilla mamman har inte haft en lätt start på livet!
Valde att ta hem henne till mig för att hon skulle få lugn och ro och för att jag verkligen skulle kunna hålla ett öga på henne och se till att hon fick allt hon behövde men har ju verkligen gått och oroat mig de här veckorna. Med tanke på hur ung hon var visste jag inte hur det skulle gå så du kan kanske förstå min lättnad nu.
Och nu har jag ju blivit så fäst vid den här starka lilla tjejen så jag har bestämt mig för att behålla henne plus en dotter. Kan jag se till att resten av hennes liv blir riktigt bra!
Så pappan vet jag ingenting om men mamman är helt släthårig och hennes två systrar var en till slät och en teddy.
Näe…?! Vilken start på livet, lilla pluttan. Bra gjort att ta hem henne, hon ser ut att vara i strålande form på bilden och ungarna ser också jättefina ut, så du har gjort ett bra jobb med henne. 🙂
Tack så mycket, du vet inte hur mycket det värmde att du skrev så! Har haft sån ångest över att missa någonting eller att hon inte skulle må bra så det där kändes verkligen jätte skönt att höra :)
Fy hemsk start på livet tur att du tog hem henne 🌺
Så här dag tre så väger Ettan 68g, Tvåan 64g och Trean 55g (hon e verkligen en liten plutt). Mammsen ligger på 479g.
E det ok? Bör de väga mer? Trean e ju klart lättast men hon är även mycket mindre i kroppen än de andra och känns inte jätte smal.

Grattis till bebisarna!
Hur går det för mamma och de små?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Helt otroligt att det gått så bra med en sådan ung mamma och med så "låg" vikt på henne. Som du säkert vet är rådet att inte avla på honor under 800gram, så vilket otroligt bra jobb du har gjort!!!! och vilken liten super mamma lilla grisen måste vara som fixat detta så bra. Vikten på trean är lite låg men håll koll på att den går åt rätt håll så fixar det sig nog. Önskar er all lycka framöver ❤️
Tack så himla mycket! Är själv lite av en pessimist så aldrig i min vildaste fantasi hade jag vågat tro på att det skulle gå så här bra men nu, så här 15 dagar efter födseln, så kan jag äntligen börja lugna mig och tro på att allt kommer att gå bra.
Och namnet till mamman är klart nu (vågade inte döpa henne innan jag visste att det gått bra). Khaleesi fick det bli. Liten men otroligt stark, min lilla drottning :)
Idag väger Khaleesi 503g, Ettan 123g, Tvåan 117g och Trean 113g.
Det är ju fantastiskt! Hurra!!!

Vad härligt att höra! :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!