Lyfta upp dem
Mina tjejer ser på min hand när jag ska lyfta dem för jag har den i annan ställning när jag ska lufta dem och när jag ska klappa dem så när dem tror att jag kanske ska lufta dem så springer dem runt, jag vet att jag tar upp dem på ett taskigt sätt men det är ända sättet som funkar för mig, så snälla kan ni skriva i DETALJ hur ni gör när ni ska lufta upp dem SNÄÄLLA!!!
Ett tips bara: Tänk på att inte skriva många utropstecken eller massa "ääää" till exempel. Detta är för att underlätta för synskadade bland annat.
Hur jag lyfter mina marsvin, är olika från gång till gång, men är ifrån sidan i de flesta fallen, för att om man tar ovanifrån kan marsvinen ta det som att det är ett "rovdjur" som kommer och ska ta dem. Man får vara lugn helt enkelt. Svårt att beskriva exakt hur jag gör 🙂
Inlägget något redigerat av moderator, efter önskemål från författaren.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack! ;)
När jag lyfter marsvinen för jag en hand under magen och den andra stöttar bakdelen. Lugnaste och lättaste sättet är att göra detta när marsvinet befinner sig i ett hus eller i ett hörn eller mot en vägg. Innan du lyfter, hälsa på marsvinen och visa lugnt dina händer så att de är förberedda på att du kommer 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Tack ;)