Osmakligt
Hej!
Jag har inga marsvin kvar men hade flera stycken ett tag. Hursom helst så var jag inne i djuraffären här om dagen med min mor som skulle köpa fågelmat.
Och så går man och kikar på marsvinen och allt det där som man alltid gör när man är i en djuraffär, och sen ropar mamma att vi ska gå, så hon ska betala och vi går då fram till kassan, Där sitter det fastklistrat en skylt där de står att det finns frysta kaniner och marsvin i frysen ,
Frysta marsvin, usch vad jag mådde dåligt, jag vet att ormar äter marsvin. Men hade de inte kunnat skriva "fryst ormmat finns". Eller något liknande, själv skulle jag aldrig ha hjärta att varken döda eller frysa ett marsvin. USCH,
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Ja jag håller med om att de kunde formulerat det bättre, och skriva då "fryst ormmat, för mer info, kontakta personalen" eller liknande.
Just för känsliga t.ex
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror dem kanske skulle ändra på det om de visste att det fanns de som finner det stötande.
jodå, jag sa att jag tyckte et var väldigt osmakligt,
De hann inte svara värst mycket innan jag vända på klacken och drog.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
usch jag hade sprungit ut och nästan kräkts. dom hade kunnat formulerat det på ett bättre sätt exempel det finns mat till ormar i frysen.
Åh fy :/ Vad olustigt.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Ja det hade dom absolut kunnat formulera på ett bättre sätt! :/
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Nu vet jag ju inte om ormägarna skulle tycka att det var något fel på skylten. För dem var den ju informativ och tydlig. Jag förstår att det känns obehagligt att läsa den där skylten. Men jag tror inte jag själv skulle ha reagerat så starkt.
Men om det legat frysta marsvin, eller andra foder-djur fullt öppet i en frysbox; då hade jag antagligen blivit både illa berörd och äcklad. En sån djuraffär hade jag nog aldrig gått in i igen.
Men allt beror förstås på hur känslig man är. Alla gillar inte att titta på den levande fiskmaten heller.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare