Hon är här nu
Det har varit en tung dag idag (har stödmatat Käpy största delen av dagen, då jag hittade honom på morgonen i ett hörn av buren med uppburrad päls. Han hade tappat sina framtänder och troligen inte ätit något eller väldigt lite under hela natten), men samtidigt så har en dröm gått i uppfyllelse!
Tog lite tid på mig idag för att entligen söka ett nytt litet marsvin hem, som jag drömt om i snart två år. Det är verkligen svårt att få tag på denna variant här i Finland, och inte finns det så jätte många uppfödare i Sverige heller. Men jag hade tur med mig för en gång skull och hittade mitt drömmarsvin från andra ändan av landet, en self lemon! Älskar denna variant helt otroligt mycket, med hallonröda ögon och gräddfärgad päls. Det är bara såå fint!
Får jag presentera Almond's In the Spotlight, som kommer att kallas Hertta här hemma. Jag är nu redan helt såld för denna dam. Hon är så go och lugn, slickade fingrarna när jag första gången lyfte henne upp från transportburen. Och vad fin hon är! Har alltid älskat utseendet på mina creammarsvin, men måste säga att det är något extra med röda ögon. Lite mörk är hon i färgen, men annors så verkar hon vara allt jag kunnat hoppas på, temperament- och utseendemässigt.
(Bilder får ni vänta på tills imorgon)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Men så underbart! 😃 Det låter som en urmysig och riktigt tjusig skrutte! Röda ögon är otroligt vacker, jag håller med dig till hundra procent. Ska bli kul att se bilder.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Åh vad kul att hon flyttat in nu! Längtar såklart efter bilder, gillar namnet också😃 Håller tummarna för lille Käpy, stackarn 😕
Min lilla prinsessa :) eller så liten är hon ju inte, är runt 6 månader gammal.
Vilken sötnos 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kille fick snabbt träffa sin blivande burkompis under fotograferingen. Det blev inga några "Åh, en hona!"-kurrande som jag väntat mig, utan det enda Kille gjorde var att slicka Hertta några gånger och sedan bara ligga ner helt fast i Hertta och njuta av en kompis ❤️ (Kille ska så snart som möjligt kastreras)
En bild med en annan och bättre bakgrund, med rätta färger. De övre bilderna blev lite blåaktiga.
Jag blir helt till mig, så otroligt vacker! Lyllos dig… och Kille ;)
#6 Mitt hjärta smälter. Lilla Kille. Skynda dig att kastrera honom, de där två är ju som gjorda för varandra! :D
Grattis till en helt underbar gris, jag vet hur länge du väntat på henne!
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Gud så söta ❤️
Otroooligt vacker! 🌺
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
jätte fin. :-) ser härliga och gosiga ut.
Precis så vacker som jag trodde att hon skulle vara 😍 Grattis återigen! Underbara bilder som alltid.. :)
Tack alla! 🌺
Ja, hon är nog något helt extra :) Myser i famnen som om hon alltid bott här. Hertta är Kinkkus halvbrors dotter, så jag undrar inte alls att hon är så go. Älskar dessa Almond's grisar. Hon är även släkt till lilla Käpy här hemma :)
hon är jätte vacker!
Sajtvärd på Perser iFokus