Äntligen hemma!!!
Förra veckan ficka jag veta via Facebook att det hade dumpats två marsvinspojkar på en 4h gård utanför Stockholm. Efter som jag hade en extra bur ståendes hemma så bestämde jag mig för att ta dem så att de slapp avlivas för att gården inte hade plats för dem. Jag fick dem i måndags och idag var vi hos veterinären för att se att allt var som det skulle. De var superfriska så de får nu stanna hemma hos mig. De är fortfarande lite rädda men de har lugnat ner sig rejält sedan i måndags. Välkomna till familjen Hasse och Frasse
// Elin-li,
Vad fint att du tog hand om Hasse och Frasse!🌺
Det är något särskilt med många av medlemmarna här. Det finns fler som tagit hand om dumpade marsvin, vanskötta marsvin, försummade marsvin som folk köpt lite hastigt och "lustigt", utan att ta reda på basfakta om dessa goa djur. Eller så har marsvinen införskaffats på "fel" ställen. Alltså kan de ha hamnat hos människor som helt enkelt trott på den knapphändiga information de fått av okunniga och ev mindre seriösa säljare.
Tack Elin-Li, för att du öppnat ditt hem för dessa två!
Det ger hopp om livet för fler glada och friska marsvin ute i vårt avlånga land.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
åhh den mörkbruna ser nästan ut som min lilla gris här hemma!
Inte exakt, men nästan! har aldrig sett att mitt marsvin är likt någon, men dom var faktiskt väldigt lika! :) (kolla mina bilder så ser du mitt marsvin)
Jag tyckte iaf att dom var lite lika iaf på detta kortet :)
Båda marsvinen är jätte söta! Bra att du räddade dom! 🤗
~
Säger som Mirinda, vad fint gjort att ta hem killarna till dig 🌺 Jag hoppas att ni får en fin tid tillsammans.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Vad fint att du tog killarna hem hur kan man lämna bort och nästan slänga bort så söta marsvin. Du får dagens ros av mej :)