Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1561 ggr
Fiona
0

hjälp!

de är så att min mamma säger at maskrosor inehåller så mkt c-vit. att dom inte behöver frukt och grönsaker på sommaren .. dom har fri tillgång på maskroser! Så är deta sant ?:S

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

paronskrutten
0

Om dom får gräs också är det ingen fara. Ge mycket hö bara:)

Helena

Fiona
0

okej tack vad bra, dom får maskrosor och gräs, fri tillgång till hö och Carrier pellets :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Chippers
0

Tycker du ska ge grönsaker också! :-) Mina får det dagligen trots att de får gräs och maskrodblad ..

jojo96
0

Våra alla grisar får bara gräs och maskrosor på sommaren! Inga andra grönsaker…just för att gräs/maskrosor innehåller så mycket c-vitamin….

Samaraz
0

JAg ger bara gräs på sommaren, det gräset jag ger innehåller allt som hö innehåller fast helt färskt. Ibland får de kraftfoder.

FeliciaS
0

Mina marsvin får inte fri tillgång på gräs/maskrosor utan sin vanliga grönfoder diet + gräs/maskrosor. Maskrosor innehåller inte väldigt mycket c-vitamin så broccoli, persilja eller kål behöver de ändå. Pellets bör de aboslut inte ha fri tillgång på…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

okej alla svarar ju olika men jag tror mest på att det finns tillräckligt mkt c-vit. i maskrosblad och gräs..:!

#6 dom har inte fri tillgång till pellets..:P

tack för svaren

Jenny

Sandra-B
0

Vissa dagar (när jag orkar gå ut och plocka till alla) byter jag ut grönsaker mot gräs/maskrosor.

Mina grisar har alltid fri tillgång till vatten, hö samt kraftfoder.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Samaraz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är helt övertygad att det c vitamon som finns i maskrosor räcker : ) Mina lever och mår bra efter flera sommrar på den dieten.

AmandaF
0

Mitt marsvin får grönsaker även på sommaren.

Achatina
0

Ge dem vad som känns rätt för dig då. Eller sammanfatta svaren du har fått och gör en foderstat till grisarna utefter det.

Men som någon sa så behöver du inte ge kraftfoder på sommaren om de får annat att äta. Kraftfoder gör bara marsvinen feta x)

Fiona
0

okej så dom behöver inte pellets ?:) dom har fri tillgång på hö,vatten,maskrosor/grs..

Jenny

Annna
0

Fast att mina marsvin får gräs/maskrosor, så ger jag mina både grönsaker och pellets. För att vara på den säkra sidan.

TRASAN
0

jag har mina marsvin ute när det är väder jag skulle ha dom ute nu tyckte jag men denna så kallad sommar har inte varit så rolig så jag har burit mina ut o in. jag är en hönsmamma det kan vara kallt på nätterna o jag vill inte dom ska frysa. men men det var så att jag ger dom fri tillgång till gräs o maskroser men jag har ALLTID en kaka hö i buren till dom ibland äter dom o inte ibland. grönsaker ger jag var dag oxå. olika sorter. så jag tror jag gör rätt o att det inte fattas något till mina marsvin. o vattenflaskor som jag bytar var dag. ;)) OBS suddig bild.

Wiizy
0

#14 Är det där en kaktus? :P Eller är det min syn som spelar mig ett spratt? ^^

Emmipigs
0

ge gräs, frukt, grönsaker och torrfodre:):)

Thea-Cazzy
0

Våra tycker ju att grönsaker är så gott, så dom skulle nog sakna det om dom inte fick det på hela sommaren ;P

FeliciaS
0

#15 Japp, men en låtsaskaktus ser det absolut ut som! Häftigt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

TRASAN
0

japp det är en kaktus i sten hhehe jag tyckte den var så häftig bland mina marsvin så japp en stenkaktus. ;)) ( lite suddig bild men här är kaktusen ). hihiGlad