Välkommen Conrad!
Nu har lillConrad aka Kungen flyttat in - kungen eftersom han är herre på täppan 🙂. Tid för kastrering är beställt så att han kan få flytta ihop med tjejerna på riktigt - utan stängsel mellan. Conrad sitter på ena sidan och tjejerna på den andra och så flörtar de med varandra! Men alla har i alla fall tid att äta både persilja och morot.
det ska ju mitt marsvin också heta bra smak ;)
Checka in @gnagarboden på instagram 
Conrad har inte jag hittat på, det heter han i stamtavlan så det här Eulwen hittat på. Det är från hennes uppfödning. Men jag håller med om att det är fint! Han är verkligen jätte fin. Ska försöka ta bättre bilder när han Boat in sig ordentligt.
Åh vad skönt att han kom fram som han skulle! Hör gärna av er längre fram och berätta hur det gått med kastrering och sammansättning. 🙂
Kungen, vem kunde väl tro att lill-Conny skulle få leva så lyxigt!
Aw va söt :)
// Linn da' coolest!
#4 klart vi berättar hur det går! Just nu är han lite blyg, men det får han vara. Han kommer säkert att tuffa till sig han med :-)
När Conrads bror flyttade blev han så ledsen så han fick flytta ihop med en äldre hane. Tyvärr är den äldre en riktig mes och det hann smitta av sig lite… Det har gått att klappa Conrad i buren och han har kommit fram till handen, så ge honom lite tid så kommer det nog tillbaka. :-)
Åh så vacker! ♥
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
Naaaw, pösmunksposen….. :-)
Idag har det skett, kulorna här kapats. Lillstackarn var helt groggy når jag hämtade honom, men nu är han på gång och äter och tassar kring i buren! Han är så söt! Så håll tummarna nu att allt läker som det ska och lillkungen kan flytta hop med sina tjejer om några veckor!
#11 Håller alla tummar! :)
Enjoy life and live the adventure!
#11 Håller en tumme och skönt att det gick bra! Får jag fråga vart ni gjorde det, vilken metod av narkos de använde och vad det kostade? Har funderingar på att kastrera en av mina också och håller på att lyssna runt efter alternativ. :-)
#12 Han är precis som vanligt igen. Pigg, glad, äter som han ska och såren är torra och fina! De fick göra det på Distrikts veterinärerna här i Eskilstuna, tror han blev sövd med spruta. Det slutade på 983:- /Johanna
#14 Jag går också i kastreringstankar och bor i Eskilstuna, så detta kändes väldigt bra att få höra 🙂 Vet du vad veterinären som utförde ingreppet heter?
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#15 hon heter Sofia Larsson och är mycket duktig. Jag går dit med alla mina djur för jag gillar deras bemötande och attde är duktiga, lyhörda och kan lyssna på djurägare!
Finaste kungen skuttar runt i sin bur del. Såren är helt torra och fina! Nu väntar vi på att veckorna ska gå så de får flytta i hop. Jag som var lite orolig innan kastrering känner mig så nöjd nu!
Det här varit lite rörigt här hemma lite mer en än vecka men i onsdags hade tiden gått och kungen fick flytta ihop med sina tjejer! Det blev ett himla kuttrande och vaggande på rumpor, men sedan så blev det mys. De är så söta alla fyra! Bilder kommer småningom, men eftersom hunden fick valpar 13:e september så är det lite annat som prioriteras :D