Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 671 ggr
Novaline
0

Problem! Dricker inte , vad kan detta betyda ??

Mitt ena svin dricker inte , har vattenflaskan på samt en vattenskål men han dricker inte … Varje kväll får dom alla grönsaker så som morötter och gurkor så lite vätska får han men inte tillräckligt enligt mig … Vad kan detta tyda på ? Vantrivs?sjuk?deprimerad? Han går tillfälligt ensam då jag letar bur kompis eller nytt hem åt honom.. Hjälp!!!

Arinah
0

Det finns ganska många marsvin som aldrig rör vattenflaskan. Jag har ett gäng här hemma och det är väldigt olika hur de dricker. Vissa rör knappt flaskan, andra dricker mycket. Så släpp din oro om han verkar pigg och frisk i övrigt. 🙂

Novaline
0

Ja han e visserligen tunn oxå och behöver komma upp i vilt :/

emmaaslund
1

Om de får gurka varje kväll så kan nog det vara en anledning till att du inte ser honom dricka. Gurka innehåller ju i stort sett bara vatten och inga C-vitaminer alls. 

Och precis som Arinah skriver är det lite olika hur pass mycket vatten marsvinen dricker och vissa får det de behöver från grönsakerna.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Novaline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja men D är inte varje kväll gurka utan varannan dag .. Jag har haft han nu i 2 v och flaskan har sett ut detsamma har ritat på flaskan för att hålla koll