Virvelmarsvin?
Om du har virvelmarsvin , visa gärna ditt/dina marsvin :)
Jag kommer nämligen få små virvlar 😎
Såå gulliiii<333
Awwwww<3 Den var finare
Ja hon är fin men en liten fegis :)
Haha söt den också :)
Det är samma marsvin på alla bilderna :)
Ja men båda sidorna o baken är söt hahaha :D
Åh vilka söta bebisar ❤️
Är det någon mer med virvel masvin? Det är ok med rex o abessnier också
SÅÅ SÖÖÖÖÖTAAA GRISAR<333
#13 Tack, tycker de kunde fötts med lite mer spännande teckning men deras personlighet är desto finare😍För att vara virvlar har de VÄLDIGT mjuk päls. Virvlar brukar vara lite strävare men dessa är silkeslena. Det märks knappt när man klappar att man klappar över virlarna.
Virvelpet med den ubersöta vita cresten som inte synns på bilden.
Får bli "bakifrån" bild eftersom virvlarna inte syntes på de fina bilderna :P
Virvelpet golden/glack/white Ruben
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#15 Det där är vad jag kallar spännande färger, mina får lite mindervärdskomplex där 😎
Så söööööt! Älskar trefärgade marsvin<333
#16 Hehe jasså? Jag som trodde det här var den vanligaste färgkombinationen hos marsvin :)
Näää inte mindrevärdskomplex! Svarta med vita tecken (gärna bläs) är ju skitsnyggt ;) (så din till vänster är något jag skulle tacka ja till direkt ;D)
Okej, slänger in en till bild på Ruben (#15) med hans fina ansikte, även fast virvlarna kanske inte syns :)
#19 GUU SÅ SÖÖT ! GE MIG ! NUUUuu!!!!😮💔
#20 #21 Såå sööööööööööööööööööööööööööt på båda bilder<3
Naaawww<33 Hörde att hon dog? 😮 R.I.P Isåfal 🌺
#24 Nej, Elsa lever :-) Däremot dog min texeltant Betty i söndags och Elsas syster Essie dog i våras :'(
#27, gaah <3
Jaha synd :( #25
Så söta #26 och #27 är speciellt #27. Jag älskar teckningen :)
Min finaste Kooka-Burra :) Abessinier, golden/black/white
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#29 Tack🙂dom är jättesöta
Milo är Pet virvel marsvin:)
Sååååå söööööötaaaaaa<3333333 #33 #30
#32 Du kan redigera ditt inlägg/kommentar upp till 1 timme efter att du gjort den, genom att klicka på hantera 🙂
#30 Bara för söt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min lilla virvelpet Pippi, den goaste damen jag mött! ♥ :)
Så sööta :) Haha det ena jag kommer på o säga xDDD
Jag kommer få hem 2 små virvlar om 1 månad :)
De är från djuraffären men det är verkligen en jätte bra.
De kommer klippa klorna o kolla så att de är friska först m.m
#38 Vart har de köpt in marsvinen ifrån? Om det är från grossist som t.ex Imazo mfl är de inte bra.. viktigt att kolla sånt om man nu måste köpa från djuraffär 🙂
En av de som jobbar där är uppfödare fasst hon jobbar i en djuraffär också så det är bra :) #39
De har djurhotell där också ifall man reser, då bjuder de på hö,mat o klipper tår m.m
#40 Klipper tår hoppas jag inte att de gör xD (kunde inte låta bli hehe)
Ok låter ju bra, så marsvinen är från hennes uppfödning? Spännande 🙂
Hahah menar klor :D
Ja jag tror det :) Hon sa vilken bur man ska ha och hon rekomenderade 140 cm eller något och hon sa att man ska ha vitamindroppar till munnen, är det sant?
Marsvinen var också födda v 27, är det bra?
Vet inte om jag sa det men om man ska köpa emarsvin måste man vänta minst 1 vecka för de åste titta till dem m.m
#43 Nej det är inte sant att man ska ge vitaminer i munnen. De får i sig det dem behöver via c-vitaminrika grönsaker dagligen.
Ja burens storlek låter toppen som rekommendation.
Ja då är de långt över 5 veckor gamla.
Gud vad bra :)
Men vi komer köpa 2 marsvin + allt som behövs men då kommer c-vitamin droppar med :( Hon sa förresten att det är onödigt med c-vitamindroppar i vatten för att det försvinner fort för att de int edricker så ofta..
Hon sa också att de kan bli förlamade om de inte får så mycket c-vitaminer i sig..
#45 Ja de kan få om de får brist men ger man 1-2 bra grönsaker dagligen är den risken obefintlig i princip skulle jag säga.
Jag ger mina aldrig tillskott. Men då tycker jag att en gnutta askobinsyra är bättre att ge på några bitar grönsaker i så fall om man är osäker (ren c-vitamin som finns bland kryddor i affären).
Du behöver ju inte ge dem bara för att de följer med 🙂
Ja det stämmer. Man ska dock byta vatten varje dag till dem, men ja de får inte i sig den mängd de behöver ändå i vattnet🙂
Oj.. Min kompis ger typ alldrig sina marsvin grönsaker.. Kanske nån gång i månan :O Kanske det är därför de är så stilla..
De kan springa men rör sig typ alldrig, bara när de ska äta,dricka o inte vill bli lyfta typ..
Tack för svar :) Ska vi Pma så att vi inte förstör tråden? ;)
#47 Verkligen inte bra! De behöver det dagligen…
Ja skicka du 🙂
Så cuteee<33
Speciellt den i mitten :)
Jag har köpt mitt ena marsvin, Pärlan från uppfödare men hon jobbar i djuraffär. Hennes marsvin är helt fantastiska. UNDERBARA. Snälla marsvin, fina och otroligt bra skötta. Hon föder upp alla möjliga raser och säljer vissa i sin djuraffär. Hon är mycket seriös och vi har fortfarande kontakt för hon vill veta hur de går för dem hon säljer. Jag kommer köpa av henne i framtiden. Drömmen är 4 marsvin <3
Här är en bild på Pepsi (virvel) som jag hade för flera år sen, fantastiskt marsvin. Hon dog av en tumör som inte gick att operera. :(
Så söta mrsvin ni har :) Speciellt #52
Synd :( #51
Awwww söta marsvin
Söt min Max hade förresten ;)
Hahahahaha så söt min! :D
Westblom, måste bara säga att du föder upp urfina abbys! Tänkte ju köpa från dig innan jag fick mitt senaste tillskott! :D #27 #26
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Awwhh<3
#49 åååh så söta grisar :-)
Vivi-A