Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 2048 ggr
Sandra-B
0

Varulvsleken 4.2.2

Då den andra tråden är väldigt lång startar jag en fortsättningstråd här.

Tråden för 4.2.1 hittas här.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
0

SISTA LEKRELATERADE INLÄGGET I FÖRRA TRÅDEN VAR DENNA UPPDATERING:

Denna dag var inte den roligaste i byn, byns invånare var rädda och de visste inte alls vad de skulle ta sig till. Sysslor behövde skötas men samtidigt så var de tvungna att samlas för att diskutera hur de ska göra med det här varulvshotet. Att dräpa sina vänner kändes inte helt rätt - men vad annat kunde de göra? 

De hade försökt att prata med gumman Anna, men inte ens hon bidrog med någon vettig lösning på det stora och hotfulla problemet som drabbat dem alla. Frågan var om de skulle lyckas rädda byn från ondskan? Det är verkligen nära att byn är förlorad för alltid!

Denna dag blev röstningen lika mellan Svarttusch och Elin-Li och diskussioner uppstod hur de skulle lösa det hör problemet. Rösta igen och då bara på dessa två, lotta mellan dem, dräpa båda eller inte dräpa någon…? Slutligen kom de fram till att det bästa borde vara att lotta och så blev det.

Efter att lottningen var klar så plockade två av byns invånare glada fram sina gevär. Innan de avfyrade sa de till henne "nu din ulv ska du dö, inte ska du kunna skada oss längre med din onda själ". Hon försökte att protestera men förgäves. Efter att gevären avlossats så föll hon död ner på marken och invånarna i byn samlades kring hennes livlösa kropp. Hur länge de än väntade hände ingenting mer än att kroppen blev kallare och kallare. De insåg att de dräpt bybon Elin-Li, vilket gjorde tre invånare mer än nöjda!

Det är nu sju deltagare kvar i leken, fyra goda och tre onda.
Mycket hänger på denna natt, på om ängeln ska lyckas skydda rätt person eller inte. 
Om ängeln väljer fel så kommer det stå tre-tre och då hänger det på att de goda håller ihop under kommande lynchröstning, lyckas pricka in en varulv och dessutom har tur i lottningen (om varulvarna också håller ihop)! Just nu ligger varulvarna alltså bra till för att ta hem segern denna omgång, men de goda har fortfarande en chans att vinna!

**Det är NATT!
**

Vi väntar på:

• Varulvarna ska utse sitt offer.
  • Ängeln ska välja någon som skyddas under natten.
  • Siaren ska välja vems identitet denna vill veta.

Deadline: Söndagen den 3 november klockan 21:00

Deltagare denna omgång

01. Svarttusch 
02. Binajis (tidigare Emmetembybo, lynchad dag 1)
03. Candy123 
04. Mirinda 
05. Onyxia (attackerad natt 2 - skyddad av ängeln!)
06. Emmetem(tidigare Binajis, bybo, lynchad dag 3)
07. Swadika (bybo, varulvsoffer natt 4)
08. MelvinMimmiLufsen (tidigare Chocopops)**09. Toffsen 
**10. Elin-Li (bybo, lynchoffer dag 4)
11. Chocopops (tidigare MelvinMimmiLufsen, bybo, varulvsoffer natt 1)
12. Lurvas11 (varulvsdemon, lynchad dag 2)13.Tjattehonung _(bybo, varulvsoffer natt 3)
_14. Ssjostedt

Roller som är kvar denna omgång

Totalt antal deltagare

7 deltagare (varav 3 onda och 4 goda)

Onda roller

3 varulvar
0 varulvsdemon

Goda roller 

1 ängel
1 siare
3 bybor

En av de goda rollerna existerar inte längre, det finns alltså sju goda roller efter dagens uppdatering då en förvandlats till varulv - vilken av rollerna som är borta är det ingen (utom den "drabbade" och eventuellt ulvarna) som vet om.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

VIKTIG INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN

1. Onyxia nu missat tre röstningar i rad (varav en meddelad) så kommer hon att ersättas. Vem som träder in i hennes roll vet jag inte ännu men återkommer med besked så snart jag vet.
  2. Toffsen har meddelat mig att hon är inaktiv för tillfället på grund av en kortare resa. Hon kommer att försöka logga in och skriva något om möjlighet finns.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

Så blev det fel igen.😕 Den här gången kände jag starkt att det var stor risk att det skulle bli fel vem jag än röstade på. Elin-Li var det jag hela tiden tänkte; en väl ivrig bybo. Men Svarttusch kände jag mig så motvillig att rösta på, mycket för att jag tänkte att kanske hon hade rätt om att drevet nu gick mot henne, på samma sätt som mot Emmetem.

Så det blev Elin-Li´s svängande mellan att rösta på mig och däremellan vara trevlig och be om Oskars hjälp som avgjorde mitt val. Hur ska man veta var man har en sån granne?

Jag gråter inga krokodiltårar över Elin-Li. Det är inte min stil att beklaga sorgen när jag inte sörjer. Men det jag verkligen sörjer är att vi inte fångade en varulv.

Jag grubblar över siaren och ängeln. Varför lyckas inte ängeln skydda någon längre? Och hur ska man hitta siarens budskap i allt det som sades under den långa dagen som nu lagt sig till ro?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
0

VIKTIG INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN TJATTEHONUNG är tillbaka i leken och ersätter därmed ONYXIAs roll. Uppdaterad rollista kommer när jag hamnar vid datorn ikväll, nu ska vi iväg och bland annat tända ljus på kyrkogården.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[[tjattehonung]]
0

Nu är jag tillbaka! Men usch, att det aldrig går bra i lynchningen. Nu måste bara ängeln skydda rätt person och siaren ge vägledning under nästa lynchröstning.

Frida B
0

Men va!? Förlåt Elin-Li, ack så fel jag hade… Så ledsen…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Svarttusch
0

Nej vad är det jag hör? Ännu en felaktigt lynchad bybo? Det var som jag trodde, hon var en vanlig bybo som helt enkelt ville vara säker på att göra sin röst hörd.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Toffsen
0

Nu är jag tillbaka!:) Nej, inte en bybo till, vi måste verkligen få fast ulvarna nu……detta va inte kul att komma hem till:(

Candy123
0

Å nej ännu en gång blev det fel *suck* månne ängeln skyddar rätt och att siaren lyckas hitta en ulv!

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Ssjostedt
0

Åh attans! Kände på mig att Elin-Li inte var annat än en ivrig bybo. Då hade jag rätt.. Tyvärr (vill så gärna få fatt i en varulv nu!) :(

Mirinda
0

Hur kan man ha rätt och ändå göra fel? Det är så det känns just nu. Skulle jag ha röstat på en tredje, helt annan person? Det kunde ju också ha blivit en röst på en oskyldig.

Man tänker och tänker. Så tror man att man kommit något på spåren. Då dyker det upp något nytt. Någon säger något som får mig att tveka. Tar ett nytt tankevarv o s v.

Till slut snurrar det bara i skallen på mig.🤦‍♂️

I natt hänger det på dig, kära ängel. Du är vårt hopp om att vi alla ska få se solen gå upp i morgon.

Elin-Li
0

sätter ett litet tyyck här (vill veta hur detta fortsätter) ;)

// Elin-li, 

Sandra-B
0

Jag var tyvärr tvungen att lägga mig riktigt tidigt igår, hade en fruktansvärd huvudvärk som jag var rädd skulle utveckla sig till migrän (vilket den, peppar peppar, faktiskt inte har gjort). Har fortfarande väldigt ont så jag har tankat på med nya huvudvärkstsbletter (tredje gången sedan igår…) samt lite att äta då jag inte ätit sedan i går eftermiddag. Nu är jag på väg tillbaka till sängen, men tänkte ligga in snabbt och ge er en uppdatering. TOFFSEN blev attackerad av varulvarna denna natt - men även skyddad av ängeln! Det är nu DAG och alla deltagare ska rösta på vem som ska lynchas. Deadline imorgon, tisdagen den 5 november, klockan 21:00.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[[tjattehonung]]
0

Toffsen! Du lever! Idag måste vi lyckas lyncha en varulv, de är nog desperata när de inte fått någon inatt!

Frida B
0

Jag vaknar på morgonen, fåglarna kvittrar ovanligt tidigt denna höstmorgon. Någonting har hänt, det märks i luften. Genast när jag går utanför dörren hör jag glada grannar överallt, vad har hänt? Toffsen, räddad av en ängel? Hurra, vi har ändå lite änglavakt över byn! Toffsen, är så glad över att du fortfarande är med oss! Hoppas du mår bra efter allt som hände inatt!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
0

Äntligen!🙂 Jag hoppas de där odjuren fick en rejäl nosbränna. 

Toffsen, vad underbart att du klarade dig. Nu kan alla vara säkra på att du är att lita på. Jag har aldrig tvivlat.

Ssjostedt
0

YES! 😃 Där satt den. Bra jobbat ängeln! Äntligen goda nyheter i byn. Nu vänder det kära bybor! Dags att lyncha en ulv och få oddsen på vår sida igen.

Åh goda nyheter förtjänar pannkakor till frukost!

Svarttusch
0

Åh vilken god nyhet att du klarade dig Toffsen! Då vet vi åtminstionde en som är bybo! Nu gäller det bara att hitta de andra varulvarna.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
0

Ja, nu finns det hopp för vår by.

Jag undrar vilka som sitter och surar nu. Hoppas det knorrar ordentligt i magen på dem.😛

Toffsen
0

Jag hörde att de rev och morrade utanför dörren, men helt plötsligt slutade de och de började gnälla. Jag gick fram för att kolla vad som stod på och såg då tre stycken håriga otäcka varelser, men jag hade ingen anledning till att vara rädd, eftersom att så fort varelserna satte tassarna på mitt hus lät de som att dom stektes…..dom fick ont och började gnälla, dom kollade på mig en sista gång innan dom sprang in i skogen. De måste bara ha varit änglavakt, jag vet inte vem du är…men jag är dig evigt tacksam för att du räddade mitt liv! Jag försökte se vilka bybor de va, om jag bara kunde se någon likhet med ulven och någon i byn skulle vi kunna får fast dom, men nej de gick inte dom va vidriga alla tre gula tänder och lysande ögon och helt håriga, och såg verkligen inte ut som någon i byn. Föresten någon som sett till candy123 idag? Undra vart hon håller hus, sist jag såg henne var igår vid fontänen och de va ju på förmiddagen…..

Frida B
0

#20 usch vilka hemskheter du berättar, hoppas ulvarna lärde sig en riktig läxa nu. Jag har faktiskt inte sett till Candy idag, undra vart hon håller hus någonstans…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Candy123
0

Ursäkta om jag inte visat mig idag har väldigt mycket i skolan nu då jag har haft så sjuk rygg så jag har inte varit i skolan på 2 dagar så har mycket att ta igen. Usch vilken hemsk upplevelse, synd att du inte såg vem det kunde vara men nog kommer vi klara det ändå vi ar ju fler än dem :)

Toffsen
0

Hej candy123! Roligt att se dig, hoppas att din rygg blir bättre snart!;) Juste, mina kokostoppar..måste ta ut dom ur ugnen nu, någon som vill komma över och hjälpa mig att äta? Har kanelbullar i frysen som jag kan ta fram också, alla är välkomna, vi behöver prata för att kunna lista ut vilka bestarna är!:)

Ssjostedt
0

Jg kommers gärna! :)

Candy123
0

Kommer gärna över på en fika :)

Frida B
0

Jag kommer också gärna med, äälskar allt som har med kokos att göra 😍

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Toffsen
0

Vad roligt:) Vill ni ha kaffe, saft, varm choklad eller te att dricka? vatten finns ju såklart med:) Tjattehonung och Mirinda kan inte ni också komma, ni är dom jag litar mest på……

Frida B
0

Te vore väldigt gott nu i höstkylan! Ska jag förresten ta med mina nybakta scones? Fick en sådan lust för någon timma sedan att baka scones, så de är färska och goda :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Toffsen
0

Då fixar jag de! Ja, scones är ju jätte gott ta mer de:)

Mirinda
0

Puh, ett sånt fläng det varit idag! Jag hoppas att det inte är för sent att komma nu, Toffsen. Jag älskar dina kokostoppar.

Toffsen
0

Nejdå kom du! :)

Svarttusch
0

Åh, jag som gjorde kardemummabullar förut för att fira att varulvarna fick gå hungriga inatt. Jag kan ta med dem, om jag också är välkommen på fika?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Toffsen
0

Ja de är klart att du kan komma! Åh va gott med kardemummabullar:)

Svarttusch
0

Åh då kommer jag med en gång! De är fortfarande lite ljumna så tar med lite kall mjölk också :D

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

[[tjattehonung]]
0

Jag kan också komma! Ska bli gott, det var så länge sedan jag åt dina perfekta kokoskakor Toffsen!

Mirinda
0

#35 Det känns tryggt att du kommit tillbaka, Tjattehonung. Du var den första jag kom att lita på, förutom min gamla vän Onyxia. Vi tre var ense om att Emmetem var god och det stämde.

Förra gången vi röstade hade Onyxia varit ganska tyst ett tag och även om MML, som jag definitivt litar på, hade misstankar mot Elin-Li så slog jag bort mina egna känslor av "ge-igen-lust" till i sista minuten. Så kom den olycksaliga lottningen som ledde till lynchningen av ännu en oskyldig.

MML, vi hamnade i samma båt där. Och Svarttusch kunde andas ut. Det hade kunnat se annorlunda ut om turen hade varit på Elin-Li´s sida.

Jag måste gå tillbaka till det Onyxia sade i sitt långa uttalande innan förra röstningen; det där hon inledde med att hon skulle gå ut hårt med sina misstankar. Hon säger en hel del där om flera bybor. Kanske kan jag hitta någon vägledning på så vis.

Vad tror ni andra?

Candy123
0

Måste bara säga att dina kokostoppar var det godaste jag ätit på länge :)

Svarttusch
0

Hm, det är verkligen svårt att veta hur man ska rösta. Vi har inte råd att rösta fel, det är för många varulvar kvar. Och vi kan enbart vara säkra på oss själva och toffsen…

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

[[tjattehonung]]
0

Usch, vem ska man rösta på nu då? Jag vill inte rösta ut nån, men det är väl enda sättet om man ska bli av med varulvarna. Jag är misstänksam mot Svarttusch. Hon har flera gånger röstat på oskyldiga bybor, är det för att hon är en varulv som vill att en bybo dör eller för att hon är en bybo som inte vet vem hon ska rösta på? Annars har jag misstankar mot Mirinda. Från början var jag säker på att hon var god men efter varulvsdemonen Lurvas död har hon flera gånger röstat på goda bybor. Samtidigt känns det väldigt dumt att misstänka henne, hon litar ju på mig. ( jag röstar redan nu för att hinna med) Förlåt om jag har fel ******Svarttusch******

Svarttusch
0

Det är otroligt svårt att veta vem man kan lita på. Faktum är att det är tre varulvar kvar. Toffsen är ju garanterat god. Mirinda börjar jag tveka lite på. Jag kan inte sätta fingret på det. Tjattehonung skulle kunna vara varulv om varulvsdemonen var riktigt smart när hen valde nu varulv. Med tanke på att Tjattehonung blivit skyddad av ängeln natten innan. Vet dock inte om jag vågar chansa på det. Candy 123 har jag också misstankar om som jag redan nämnt.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Ssjostedt
0

Jag har samma misstankar som några av er..

Det enda jag känner mig helt säker på är Toffsen och mig själv. Candy har jag misstänkt lite innan, men samtidigt stämmer det inte med hur hon har röstat i vissa fall. Varför skulle hon rösta ut Lurvas?

Tjattehonung skulle det kunna vara, och Onyxia var förvånansvärt tyst när det väl kom till lynchingar. Däremot säger min magkänsla att både Tjattehonung och Mirinda är goda men vågar knappt lita på magkänslan efter allt som hänt.. :(

Svarttusch är jag fortfarande misstänksam mot när jag ser hur hon röstat tidigare. Det är där jag känner mig mest orolig att någonting är lurt.

Har inte ännu bestämt hur jag ska göra ikväll.. vi måste hålla ihop  nu. Får vi inte en varulv denna gång är vi verkligen ute på tunn is.. 😕

Toffsen
0

#40 Du säger att du tvekar lite på Mirinda, men med tanke på hur hon har röstat och sånt innan, så skulle jag säga att hon är god…. Tycker mer att du verkar som än varulv…. och den gången när vi faktiskt lynchade en varulv röstade du inte alls, men du kommenterade 9 minuter efter lynchningen att du missade de(haha, ja jag har suttit och kollar igenom typ hela förra tråden:)) . Kan det vara för att du inte ville rösta på din varulvs kompis som alla andra röstade på, men du ville inte heller rösta på en vanlig bybo för att du va rädd för att väcka misstankar? Nu säger jag inte att du är varulv, jag bara tänker högt. Förlåt för lite flummig text, men men;)

Frida B
0

Röstar nu för att hinna, måste plugga och städa haha… Nu har jag blivit helt förvirrad igen, oh vet inte riktigt vem jag ska tro på. Men denna personen har jag misstänkt ett tag nu, och är väldigt tystlåten av sig. Ovanligt tystlåten av sig. Och eftersom man måste rösta på någon väljer jag att rösta på ***Ssjostedt***, för det är personen jag misstänker mest. En bättre förklaring hsr jg faktiskt inte just nu… Och jg har haft denna personerna i misstankarna ett bra tag.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ssjostedt
0

#43 Jag förstår att det är svårt att veta vem man ska rösta på.. känner mig själv totalt förvirrad. Det är tråkigt att du misstänker mig men det jag reagerade mest på var att du tycker att jag är tystlåten. Det skulle jag nog inte hålla med om, framförallt inte om man jämför med andra.. 😕Känns därför som en konstig förklaring till din röst på mig.

Svarttusch
2

#42 Jag förstår att det kan tolkas som att jag undvek en omröstning, men det ärliga svaret är att jag missade omröstningen. Jag undvek den inte. Om du kollar igenom hela tråden ser du att jag faktiskt inte missat någon annan omröstning. Andra har missat fler och misstänks inte. 

Jag är inte osäker på Mirinda för hur hon röstat, utan det är mer en magkänsla. Som sagt, det finns bara två personer man kan vara säker på, det är sig själv och Toffsen. 

Något som dock oroar mig mer är att helt plötsligt är tre stycken som gaddat ihop sig och misstänker mig. En av dem kan inte vara varulv, de andra två kan dock. 

Det är mycket att fundera på inför röstningen.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Toffsen
0

Man blir så förvirrad av det här, för när jag kollar igenom gamla tråden igen är de ju faktiskt som Tjattehonung säger, att Mirinda har röstat på bybor sen den natten varulvsdemonen dog, kan de ha hänt nåt med Mirinda den natten? Det bara snurrar i huvudet på mig, jag tror att jag lyckats lista ut vilka som är varulvar samt vilka som är goda, men sen ser jag någon liten grej som gör att allt helt plötsligt inte går ihop längre:0

Svarttusch
0

Jag har inte tid att rösta senare så jag får rösta nu. Jag väljer att lägga min röst på Mirinda. Jag börjar ana något fuffens.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mirinda
0

#45 Jag tycker att ditt resonemang påminner om det du förde förra gången. Då slutade det med att jag superstressad röstade på Elin-Li. Du menar på att andra gaddar ihop sig mot dig. Kanske hade du anledning att säga så förra gången. Men jag kan inte se någon ihopgaddning nu. Vad jag däremot ser är att du försöker påverka andra. Jag lyssnade på dig sist, med väldigt olycklig utgång.

Det är faktiskt Ssjostedt som har rätt när hon säger att de enda det är bevisat att man kan lita på nu är sig själv och Toffsen.

Ska man hårddra det så skulle demonen kunnat valt Onyxia (eller mig för den delen) till ny varulv. Men som jag sade förut så tror jag mig om att kunna ana ifall Onyxia bytt sida, för att vi bott i andra byar tillsammans. Tjattehonung är ju det Onyxia var innan hon försvann från byn. Jag håller fast vid att jag tror på dem.

Sjostedt är lite av en doldis - jag känner mig väldigt neutral där. Skulle gärna vilja hör mer om vad som gjort MML misstänksam mot henne. Jag kan ha missat något.

Till vidare går jag på vad Tjattehonung sade i #39 och det Toffsens tankegångar i #42. Svarttusch har alltid en bra förklaring till allting… lite för bra kanske?

Mirinda
0

Okej, Svarttusch! Det där tålde du visst inte.

Det var ett test. Jag tror att Svarttusch har blandat bort korten för mig (och kanske andra). När jag nyss sade något som kunde peka på henne så svarar hon inte. Jag tror att hennes taktik är att anfall är bästa försvar. Ingen motivering, bara en röst. Jag tror inte på dig längre, Svarttusch.

Onyxia misstänkte dig starkt. Tjattehonung har redan röstat på dig.

Min röst hamnar alltså på den vars försvarstal jag lyssnade på förra gången men som jag tror ledde mig vilse; **Svarttusch. 
**

Toffsen
0

Tror de kan hjälpa ganska mycket att lista ut vem som är varulv om alla säger varför de röstar som de gör!

Mirinda
0

Går utanför leken en stund - här blev det teknikstrul:

Nu ser det jättekonstig ut i tråden. Jag skrev mitt första inlägg (som blev #48), läste Svarttusch #47 och tog rösten på mig som ett svar på mitt första inlägg. Jag röstade då på Svarttusch i #49. Min dator är jättelångsam därför ser jag inte andras inlägg i tid ibland.

Nu ligger Svarttusch inlägg med rösten på mig först och mina två direkt efter varandra, vilket ser ut som om jag svarar mig själv.

_Ville bara att ni skulle veta.
_

Ssjostedt
0

Håller med #50, alla måste komma och tala nu så vi får det rätt denna gången!

Var håller Candy hus? Har inte hört hur hon tänker angående röstningen. 

Alla måste hjälpas åt.. Åh det snurrar runt, vet ingenting. Velar fram och tillbaka. Det som har skrivits om Mirinda stämmer, med hennes röstningar, men samtidigt är hon inte en av de tre jag misstänker främst.

Känner mig bara helt säker på mig själv och Toffsen, relativt säker på en annan och sen är det lite osäkert vem som är den fjärde bybon.
😕 Däremot känns Svarttusch som en möjlig ulv, det kände jag även i förra omröstningen. Fast sen kommer dessa misstankar mot Mirinda och gör mig förvirrad.. ligger det någonting i det? Och var kanske Candys röstning på Lurvas en skenmanöver? Varför håller hon sig undan nu?

Candy123
0

Sitter med finska boken och försöker lära mig verbböjning samtidigt som jag försöker tänka vilka som gjot allt de hämska… Visst har man någon man misstänker lite extra, åtetkommer om en stund skall försöka lära mig lite finska sen får der vara slut med provläsningen för i år

Toffsen
0

Jag röstar på ******svarttusch******* jag har ju förklarat lite i #42 om varför jag misstänker dig, du säger att du missade den, men de är ju bara den du missat, varför just den där de va en varulv som nästan alla röstade på?..du har inte missat någon annan, men då har de varit oskyldiga bybor som fått flest röster. Jag tycker de känns som att du är varulv….hoppas hoppas hoppas, du är de nu……… Snälla siare ge oss någon ledtråd, vi behöver dig nu!!!

Candy123
0

Min röst blir på *** Svarttusch **** för hon är den jag tycker är mest misstanksam i nuläget….

Mirinda
0

Om det var någon som inte förstod varför jag var på väg att rösta på Svarttusch redan i förra röstningen, så kan jag förtydliga.

Det var Onyxias tankegångar kring Svarttusch röstande i den gamla tråden; i inlägget (vet inte vilket nr det fick) där Onyxia började med att säga "Nu tänker jag gå ut hårt med mina misstankar". Det var visserligen inte bara Svarttusch som nämndes där, men Onyxia misstänkte henne mest.

Jag valde mellan Elin Li och Svarttusch då och valde fel. Att jag röstar på Svarttusch idag beror både på det som hände förra gången och på hennes direkta anfall idag, utan föregående varning eller motivering.

Dessutom tror jag att Tjattehonung kan se med friska ögon, för att hon varit borta ett tag.

Ssjostedt
0

Har läst genom er som har haft misstankar mot Mirinda och det gör mig förvirrad. Det som skrevs i #39, #45, #46 har fått mig att fundera och jag måste bestämma mig kvickt.

Det måste bli rätt nu…

Lägger min röst på **Mirinda
**

Mirinda
0

#57 Jag håller med MML om att du är tystlåten. Jag kallade dig för doldis, men jag gick inte så långt att jag röstade på dig. Hade inte ens några direkta misstankar. Kanske hade MML rätt?

Ännu en röst på mig utan en riktig motivering. På grund av stress? Eller döljer du huggtänder bakom leendet Ssjostedt?

Denna kommentar har tagits bort.
Sandra-B
0

Jag glömde bort att det var deadline idag, därav den sena uppdateringen. Antar att man blir vilse i dagarna när man tillbringat det mesta av de senaste dygnen i sängen…

Dagen hade varit fruktansvärt kall och det blåste ordentligt så det kändes ännu kallare än vad det egentligen var. Byns invånare var oerhört tacksamma att de hunnit med att täta dörrar och fönster, laga tak och hugga ved så att de kunde hålla sig någorlunda varma en dag som denna.

Trots att kylan var hemsk så fanns det någonting som var ännu värre, som verkligen fick blodet att frysa till is - de tre varulvarna som fanns i byn.

Föregående natt hade dock ett under skett i och med att byns skyddsängel faktiskt hade lyckats rädda Toffsen som blivit attackerad av ulvarna. Det var bara så synd att hon inte kom ihåg någonting av vad som skett, det gjorde inte Tjattehonung (/Onyxia), som ju också en gång överlevt en varulvsattack, heller.

Trots det kalla och otäcka vädret så visste de att de var tvungna att ge sig ut, de måste ut och rösta på vems liv som ska avslutas denna dag.

Tre invånare fick röster på sig denna dag.
Candy123, Mirinda, Tjattehonung samt Toffsen tyckte att Svarttusch var den mest misstänkta, Svarttusch och Ssjostedt däremot trodde att Mirinda var en av de som bar päls och MelvinMimmiLufsen misstänkte Ssjostedt mest.

Det var dock Svarttusch som drog på sig flest röster och den som dömdes till att dö. Trots att hon protesterade och försökte få byns invånare att förstå att hon var oskyldig så hjälpte inte det, var det ingen som lyssnade på henne. 

När den döda kroppen föll till marken var det tre invånare som jublade tyst inom sig - de tre varulvarna!

Svarttusch talade sanning, hon var en god och oskyldig bybo!

Ställningen är nu tre goda mot tre onda och för den goda sidan hänger nu allt på att Ängeln lyckas skydda rätt deltagare inatt om de ska ha minsta chans att vinna!

Det är NATT!

Vi väntar på:

• Varulvarna ska utse sitt offer.
  • Ängeln ska välja någon som skyddas under natten.
  • Siaren ska välja vems identitet denna vill veta.

Deadline: Onsdagen den 6 november klockan 21:00

Deltagare denna omgång

01. Svarttusch (bybo, lynchad dag 5)
02. Binajis (tidigare Emmetembybo, lynchad dag 1)
03. Candy123 
04. Mirinda 
05. Tjattehonung (tidigare Onyxia attackerad natt 2 - skyddad av ängeln!)
06. Emmetem(tidigare Binajis, bybo, lynchad dag 3)
07. Swadika (bybo, varulvsoffer natt 4)
08. MelvinMimmiLufsen (tidigare Chocopops)**09. Toffsen (attackerad natt 5, skyddad av ängeln!)
**10. Elin-Li (bybo, lynchoffer dag 4)
11. Chocopops (tidigare MelvinMimmiLufsen, bybo, varulvsoffer natt 1)
12. Lurvas11 (varulvsdemon, lynchad dag 2)13.Tjattehonung _(bybo, varulvsoffer natt 3)
_14. Ssjostedt

Roller som är kvar denna omgång

Totalt antal deltagare

7 deltagare (varav 3 onda och 4 goda)

Onda roller

3 varulvar
0 varulvsdemon

Goda roller 

1 ängel
1 siare
2 bybor

En av de goda rollerna existerar inte längre, det finns alltså sju goda roller efter dagens uppdatering då en förvandlats till varulv - vilken av rollerna som är borta är det ingen (utom den "drabbade" och eventuellt ulvarna) som vet om.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

Men hur kunde det bli fel igen?! Jag kände mig så säker den här gången.

Snälla Svarttusch, förlåt mig!😕 Hur blev vi som trodde på varann förut så misstrogna? De usla varulvarna har förgiftat sinnet på oss bybor.

Nu stryker de runt knutarna igen. Önskar nästan att de kommer till mig. Känns inte som jag förtjänar bättre. Men ulvarna flinar väl bara åt en stackars idiot som var med och dräpte oskyldiga. Visst var vi fler, men Svarttusch död var mest mitt fel.

Jag är rädd för mina vänners skull. Om någon sagt något mer träffande än jag, något ulvarna känner sig hotade av, så lever den grannen farligt.

Snälla, kloka ängel! Välj noga vem du skyddar! Du är den enda som kan rädda vår by.

Toffsen
0

Nej:0 fy, inte fel igen……förlåt;( nu måste ängeln skydda rätt inatt…

Sandra-B
0

Den här natten låg de tre byborna och hoppades innerligt att Ängeln skulle lyckas skydda dem från ännu en varulvsattack. Om Ängeln misslyckades med sitt val så var det kört för byn - allt hängde med andra ord på byns Skyddsängel.

Varulvarna i sin tur var upprymda; av sex deltagare var det stor chans att Ängeln skulle välja fel. De hoppades att det skulle bli så när de, för andra gången, smög sig bort till Toffsens lilla stuga.

När de kom fram till stugan kände de försiktigt på den med sina tassar, med vad som hände när de kom för nära Toffsens stuga sist och även när de närmade sig Tjattehonungs (/Onyxias) tidigare. När ingenting hände så vågade de hålla kvar tassarna längre och längre, tills de var säkra på att stugan inte var skyddad.

De tog sig in i stugan och nu vågade de leka lite med sitt offer - det var ju ingen som kunde göra någonting för att besegra dem längre!

När bybon Toffsen var död tog de sig bort till stugan där MelvinMimmiLufsen (/Chocopops) låg och sov oroligt, de bestämde sig för att spara byns Ängel till sist. Hon vaknade när dörren öppnades och när hon fick se tre varulvar, fulla med blod, stå där insåg hon att det var kört för byn. "Vilka är ni?" frågde hon och de tre ulvarna visade snabbt sina identiteter. "Ni?! Jag som litade på er!" sa hon. Varulvarna skrattade innan de attackerade även henne och med det var ytterligare en bybo död.

De tog sig bort till Ängeln sist av allt. De var väldigt upprymda och glada - de hade ju faktiskt lyckats!

När de tog sig in hos Ängeln undrade hon samma sak som MelvinMimmiLufsen hade gjort - vilka var det som hade lurat dem så?
Candy123 var först ut med att visa sin rätta natur, därefter förvandlade sig Ssjostedt varpå Ängeln började protestera - "Men, du kan ju inte vara ond - jag skyddade ju dig mot ulvarna inatt! Snälla säg att jag drömmer!"Ulvarna skrattade Ängeln rätt i ansiktet. Till sist förvandlade sig den sista ulven, den som blivit förvandlad av Lurvas11, varulvsdemonen, och som fortfarande inte kände sig riktigt bekväm i sin roll som människoätande best. Hon som ju skulle hjälpa byn att ta reda på vilka i byn som hade andra identiteter än vad de utgav sig för - hon som ju hade haft förmågan av att vara siaren. Mirinda visade sin mänskliga skepnad och när Ängeln återigen protesterade "Men, jag har ju trott på dig också" Jag har skyddat dig med! Hur har du kunnat göra så här?!" Mirinda försökte förklara att hon faktiskt inte hade något val, det var att döda eller bli dödad och även om det smärtade att döda sina forna vänner så ville hon inte dö själv och av någon anledning så hade hennes öde blivit detta…

Rätt snart så förvandlade de sig återigen till varulvar och gjorde slut på byns Ängel Tjattehonung (/Onyxia). När det var gjort så stannade de kvar lite i byn och firade. Snart gjorde sig dock hungern och deras mordiska instinkter sig påminda och de började diskutera att ge sig av. De märkte byn med sina avtryck innan de bestämde sig för vilken mänsklig skepnad de nu skulle anta och därefter tog de adjö av varandra och vandrade iväg mot vars en ny by där de skulle slå sig ner, få med sig ett par av invånarna som redan bodde där och försöka ta över även den byn…

GRATTIS VARULVARNA - NI LYCKADES VERKLIGEN LURA BYBORNA DENNA OMGÅNG!

ROLLISTAN

01. Svarttusch - bybo
02. Binajis (tidigare Emmetem) - bybo
03. Candy123 - varulv
04. Mirinda - varulv (tidigare siare, förvandlad av demonen) 
05. Tjattehonung (tidigare Onyxia) - ängel
06. Emmetem (tidigare Binajis) - bybo
07. Swadika - bybo
08. MelvinMimmiLufsen (tidigare Chocopops) - bybo
09. Toffsen - bybo
10. Elin-Li - bybo
11. Chocopops (tidigare MelvinMimmiLufsen) -bybo
12. Lurvas11 - varulvsdemon
13.Onyxia (tidigare Tjattehonung) - bybo
14. Ssjostedt - varulv

**SMF 237 Sweet Dream's 

Onyxia
0

Grattis varulvarna! Väl spelat :)

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Sandra-B
0

LITE STATISTIK FRÅN DENNA OMGÅNGEN

NATT 1

Varulvarna valde bybon MelvinMimmiLufsen (vars roll övertogs av Chocopops)

Ängeln skyddade Binajis

Siaren siade Onyxia (vars roll övertogs av Tjattehonung)

DAG 1

Demonen valde att förvandla Mirinda (om den skulle bli lynchad)

Lynchad blev bybon Emmetem (vars roll övertogs av Binajis)

De som fick röster på sig var: Toffsen, Emmetem (senare Binajis) (5), Swadika (1), Lurvas11 (1) och Onyxia (senare Tjattehonung) (1).

NATT 2

Varulvarna valde Onyxia

Ängeln skyddade Onyxia

Siaren siade Chocopops

DAG 2

Demonen valde att förvandla Mirinda (om den skulle bli lynchad)

Lynchad blev varulvsdemonen Lurvas11

De som fick röster på sig var: Lurvas11 (4), Candy123 (2) och Elin-Li (1)

NATT 3

Varulvarna valde bybon Tjattehonung (vars roll övertogs av Onyxia)

Ängeln skyddade Mirinda (som blivit förvandlad till varulv)

Siaren siade siaren var förvandlad till varulv

DAG 3

Lynchad blev bybon Emmetem (som tagit över rollen från Binajis)

De som fick röster på sig var: Emmetem (tidigare Binajis) (2), Elin-Li (2) och Mirinda (1) .

NATT 4

Varulvarna valde bybon Swadika (vars roll övertogs av Onyxia)

Ängeln skyddade Onyxia (vars roll övertogs av Tjattehonung)

DAG 4

Lynchad blev bybon Elin-Li

De som fick röster på sig var: Svarttusch (2), Elin-Li (2) och Mirinda (1) .

NATT 5

Varulvarna valde bybon Toffsen (vars roll övertogs av Onyxia)

Ängeln skyddade Toffsen

DAG 5

Lynchad blev bybon Svarttusch

De som fick röster på sig var: Svarttusch (4), Ssjostedt (1) och Mirinda (2) .

NATT 6

Varulvarna valde bybon Toffsen

Ängeln skyddade Sjostedt

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

Eh… Törs man visa sig här?

Jag höll på att få spader när jag fick beskedet att jag blivit varulv, istället för siare. Lyckades bara sia två goda innan ni (vi) bybor hittade demonen. Jag var ingen bra siare… för byborna. Men desto bättre för varulvarna, eftersom jag siat ängeln. Jag visste alltså vilka alla var. Och ni hade ingen siare kvar. Det gav varulvarna ett ordentligt övertag. Men visst var vi rätt fiffiga också?

Hurra för oss i vaulvslyan!🥳

Bra balansgång, Candy! Byborna glömde visst helt bort misstankarna mot dig inför sista röstningen. Du som varit nära att bli lynchad istället för demonen Lurvas.

Inget dåligt val du gjorde, Lurvas!Skrattar

Två som jag verkligen vill ge en hel hög med beröm och rosor är:

🌺Elin-Li som misstänkte/genomskådade mig först och höll fast vid vad hon trodde. Och så till dig kära varulvssyster🌺Ssjostedt som lyckades ordna änglaskydd åt dig denna sista rafflande natt. Båda är ni nya deltagare i leken som satte extra sprätt på denna roliga omgång.

Tack alla andra lekdeltagare för en lyckad omgång! 

Undrans om jag vågar vara med och leka nästa gång. Ingen kommer väl tro ett ord jag säger.😂

Elin-Li
0

Tack för en rolig omgång. Klart du ska vara med mirinda!!!

// Elin-li, 

Ssjostedt
0

Woho! 😈 🏆 

Tack för en rolig omgång.

#69 Tack så mycket. 🙂 Var väldigt roligt att spela med dig i lyan. Lärde mig mycket om spelet och hur jag ska tänka, även i framtida omgångar.

Binajis
0

Attans vad frustrerande det var att lämna leken, men jag kände att jag inte hade tid. Blev bara förvirrad, kunde inte hålla isär folk bl a. Men jag har såklart varit här inne och smygit, och jag genomskådad dig också Mirinda! ;) samt Candy… önskar jag hade kunnat vara mer engagerad så jag hade kunnat ge vettiga förklaringar och övertygat resten av byn att jag först och främst INTE var varulv och dessutom var två på spåren. Hursom, det var en spännande omgång med mycket aktivitet! :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Mirinda
1

#72 Saknade dig mycket, Binajis - inte minst dina stinkande dekokter.😉

Nu blev det jättekul ändå, men med dig i leken hade det säkert blivit fler goda garv. Älskar ju att retas med dig för du kan ge igen med en glimt i ögat.

Att genomskåda någon när man sitter vid ringside och inte behöva formulera sig kring det och ta risker är en sak. Jag tvivlar inte på att du misstänkte mig. Den sköna konsten är att få med sig de andra i lekbyn.

Du är så välkommen att försöka ge mig på taffsen i nästa omgång.😉
Vi får väl se om det lyckas!

Märks det hur angelägen jag är att ha dig med igen? Vill bara slippa skriva "snälla snälla…" Tror det funkar bättre att utmana dig.😃

Frida B
0

Detta blev en rolig omgång med dystert slut… Började misstänks dig Mirinda den sista tiden, men var inte säker. Trodde verkligen att du var siare ett tag, då du var så himla säker på vilka som var goda! Men nu förstår jag ju varför… Och jag visste att det var någonting skumt med dig Ssjostedt! Synd bara att det inte hjälpte… ;) Till nästa gång, må bäste varelse vinna! ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Onyxia
0

Vilken spännande omgång det blev! Och otroligt rörig med alla in- och uthopp (som jag själv bidrog med). 😉

Kan tänka mig att ni skrattade gott i varulvslyan när vi bybor kastade misstankar mot varandra! 😃

En fråga: får varulvarna berätta för varandra vem som är varulvsdemon? Och fick du berätta att du var siare Mirinda?

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

[[tjattehonung]]
1

Jag tänkte väl att du var varulv, Mirinda! Du var så tydligt god i början att man misstänkte att du blev omvandlad när demonen dog. Det var en spännande omgång, jag kan inte låta bli att anmäla mig till nästa!