[Adélè] Hur många ungar?
Nu är det äntligen dags för mig att fixa en ny sådan här tråd :-P
Adélè (Sweet Dream's HRH Princess Lily-Adélè von Wish; 2*cert) är dräktig, blivande pappa är Harry (Sweet Dream's Lovely Honeybear; 1*cert).
Adélè är PE-bärare och eventuellt chokladbärare, förhoppningsvis är även Harry både PE- och chokladbärare (det finns en liten chans att det är så) - så jag håller tummarna för ungar som är PE eller choklad, helst båda delarna och gärna på samma djur (även om det blir beige istället för choklad då ;-P).
För första gången så har jag inget helt säkert datum då parningen ägde rum, men jag anade att det eventuellt skedde den 24 juli, vilket innebär att 70 dygn är på onsdag (den 2 oktober) och det är vad jag har utgått ifrån hela tiden (med ett eventuellt tillägg på drygt två veckor, ifall det inte tog på första parningen).
Adélè har ökat otroligt lite i vikt än så länge (vilket är vad som får mig att tveka på hur långt gången hon egentligen är…), bara 160 gram totalt. Hon äter dock med god aptit (har ute henne och ger lite gott ett par gånger per dag och kollar henne noga i buren så jag vet att hon faktiskt äter och inte bara luras) och är pigg och glad i övrigt så det oroar mig inte speciellt, även om jag puttar till henne lite extra mat för att få i henne lite mer "just in case".
Hon satt precis i min säng och gosade en stund och smaskade lite paprika och bladpersilja, upptäckte då att hon börjat producera ordentligt med mjölk (det gjorde mamam Alice och mormor Violet också någon dag innan de fick sina bebisar). Sprutade ordentligtnär jag klämde lite försiktigt - borde innebära att det är dags snart tycker jag :-P
Det är rätt livat i magen så ungarna verkar vara pigga. Det rör sig, de tuggar tänder, vänder sig etc - precis som det ska vara :-)
Jag hoppas dock att de håller sig inne åtminstone några dagar till, så att de hinner bli ordentligt färdiga innan de föds. Om det är 70 dygn den 2 oktober så hoppas jag att de kommer två dagar tidigare, den 30 september - det hade nämligen varit riktigt coolt.
Adéles mormor, Violet, fick sin andra kull (den första hos mig) den 6 september 2010, hennes tredje och sista kull (andra hos mig, i vilken Adélès mamma föddes den 30 september 2011). Adélès mamma, Alice, fick sin första och enda kull den 6 september 2012 - den 30 september 2013 hade alltså varit rätt passande :-P
Bilden nedan är tagen för en liten stund sedan (troligtvis på dygn 65).
Hur många ungar tror du att Adélè får?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!