Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 802 ggr
EbbaTjader
0

Problem med fleece

Mina marsvin buffar alltid upp fleecen och kryper under. Sen är dom där hela dagen. Jag förstår inte varför. De har gömställen och hus. Har nån samma problem och vet ni om man kan lägga dit fleecen på ett annat sätt?

~Ägare av SSO-klubben för vuxna spelare~

https://wineryworkers.weebly.com/

chokladtassen
0

Har du sytt fleecen? om inte kan du ta filten och sätta fast den på burväggen sedan sätter du ner gallret så fastnar det där

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

emmaaslund
3

Byt till spån är mitt tips 🙂
Jag tycker att det bara verkar vara kringel krångel med fleece som underlag.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[Gladamarsvin]
0

Ha ha så söt 😍de kanske bara gilar att gosa i flecce men testa att köpa picknick filtar och klipp till och lägg i de är ju inte lika gosiga på undersidan som vanlig filt är

Fridaaaa
0

#3 Inte så bra ifall marsvinen biter på undersidan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Gladamarsvin]
2

Mina biter inte på undersidan mina är inte under fleccen

Fridaaaa
0

#5 Men det betyder inte att inte andra marsvin kan göra det 😉 Så onödigt att chansa tycker jag. Bättre att ha vanlig fleece bara i så fall.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wilmazz
0

Hej!

Jag har en handduk under som jag "bäddar" runt. Sedan har jag hängt upp fleece i burden som sitter med klädnypor som de kan ligga bakom/springa igenom. De har också hus, med fleece i botten och sovpåsar i fleece. Mina har inte sprungit under ngn gång. Men gosar gärna in sig i den fleece som hänger ner. Inte så snyggt kanske, men de gillar det verkligen. Sovpåse i fleece låter ju ngt som borde passa.

Och om de kryper ner under handduken så är den inte heller så mysig….