Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 2239 ggr
[ussi-marvin]
0

Bildtråd +fråga :)

Hej! Jag älskar att titta på bilder på olika marsvin. Alla färger,konturer osv… Jag hade en bildtråd innan men den är så pass gammal nu så jag tänkte starta en ny. Lägg gärna upp en bild på ditt marsvin här! Och när ni lägger upp bilden kan ni väl passa på att svara på denna frågan? :) Fråga: När skaffade du ditt första marsvin? Och vad fick dig att vilja skaffa marsvin? :) ha en fortsatt bra dag!

[ussi-marvin]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är mitt ena marsvin marvin :)

[ussi-marvin]
1

Och kezo :)

Fridaaaa
0

Blixten
Blixten är mitt allra första skinny som jag fick för 3 år sedan, då var han 1½ år gammal. Han bor tillsammans med sin kompis Lotus.
Stor favorit som godis är banan.
Blixten är snäll, go, framåt och älskar sina myssaker 🙂

Lotus
Lotus köpte jag när Blixtens kompis dog. Han åkte tåg från Stockholm ner till Hässleholm där jag och min lillasyster hämtade honom sent på kvällen. Helmysigt marsvin med ett hjärta av guld ❤️
Lotus är en snart 3 årig selfhane.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Pepsi
Blev så glad när han föddes i en kull mamma fick och att dessutom var en gosse då jag sökte sällskap till Morris som vi hade då. Han var en av de minsta i kullen på sex stycken och nu är han en av de största.
Han är pet och född 6 juli 2011.
Bor tillsammans med Max.
Pepsi är snäll, lite försiktig och helmysig. Min "ögonsten" ❤️

Max
Underbar peruangosse, född 21 december 2012. 
Försiktig gosse men snäll.
Köpt från Emras marsvin. Har ett tag velat ha peruan och när då jag sökte ett marsvin och hittade honom så var det perfekt!
Han heter igentligen Emras Piff.

Fridaaaa
0

Enzo
Min lilla "ligist" som gärna vill driva med matte & husse 😉
Social, mysig herre annars. Född i oktober 2011.
Han är teddy-pet och haft honom sedan han var runt 3 månader gammal. Matglad.

Trazzel
Min egna lunkarya och första lunkarya.
Underbar och härlig på alla sätt och vis och så himla söt.
Ganska liten för att vara hane och inte så mycket päls som en lunkarya brukar ha pga att han har en ligist till burkompis som gärna smakar päls ibland 😉

marsisen
0

Vi skaffa våra första marsvin när vi var sex år gammla. Nu är vi snart tretton och har fortfarande kvar ett marsvin från när vi var sex år<3

Vi har haft djur i hela vårt liv, och tjatade väldigt mycket om ett eget djur. från början var det bestämt om att vi skulle få en hamster. Men våran lärare i sexårs sa att marsvin är mycket gosigare (hon hade marsvin) 

Så vi åkte till en djuraffär och kollade, och vi blev helt kära i dom! Sen köpte vi marsvin hos en uppfödare!

animal power <3

marsisen
0

#4 Faller för din amarsvin Pepsi och Max😍 Speciellt Max! dom är helt bedorande!

animal power <3

Fridaaaa
0

#7 Hihi roligt att höra 🌺❤️

[[tjattehonung]]
0

Mina första marsvin är Edgar och Max, som jag har nu. Men min ena syster fick marsvin som 7-åring. De levde bara 4 år och när hon fick nya marsvin var det aldrig riktigt samma sak som med de första. De fick komma tillbaka till uppfödaren men då bestämde vi att jag och min andra syster skulle få marsvin när gerbilerna hade dött. Då visste jag inte om jag ville ha marsvin, jag ville inte byta ut gerbilerna. Men sen när de dog några år senare ville jag absolut ha marsvin! Så en vecka i juli åkte vi och hämtade 2 st 3 månader gamla marsvinsungar!

[Springerpoo]
0

Fick mina första grisar för 11 månader och 24 dagar sedan.😃Jag ville ha det för att jag ville ha ett keligt och roligt djur som man kan sitta och borsta och gör lite mer med. Jag ägde gerbiler innan och jag måste säga att marsvin är så mycket bättre på så många sätt c:

MoaIndra
0

Här en min ena tjej Indra. Hon och min andra hona Moa är Mona första marsvin, skaffade dem för lite mer än 4 månader sen. Min dröm är att få en egen häst men eftersom att det aldrig kommer hända började jag leta efter något mindre djur som jag kanske skulle kunna få. Och efter mycket tjat har jag nu två marsvin och kommer troligtvis skaffa två till :)

Fridaaaa
0

Ser nu att jag glömde svara på frågorna hehe

**När skaffade du ditt första marsvin?
**2003 tror jag det var, lilla Ronja (bodde tillsammans med ett marsvin mamma hade som hette Cocco). Speciell dam med mycket egen vilja.

Och vad fick dig att vilja skaffa marsvin?
Min lillasyster hade skaffat marsvin samma år och blev så himla sugen och sedan föddes Ronja och jag var såld 🙂

[ussi-marvin]
0

#3 Guud!! Dina marsvin är underbart fina!

[ussi-marvin]
0

#6 gulliga!

[ussi-marvin]
0

#9 så söta!

[ussi-marvin]
0

#10 Awee! Hoppas du trivs med att vara marsvinsägare! :)

[ussi-marvin]
0

#11 aa vad söt!!

Fridaaaa
1

#16 Tack ska du ha, värmer! 🌺

Alla marsvin här är så himla söta och charmiga 🙂

Linnea1990
0

Fick mina första marsvin när jag var 8 Bella &Frida efter att pappa tagit hem dem från hans zoobutik då bella var skadad av sin förra ägare, sedan blev dem kvar

jag valde inte utan älskar djur haft massor med smådjur/gnagare genom åren, just nu har jag dessa damer  Beda Berit & Bodil födda 28/11-12

snart dags för kalas

Daje
0

Hejsan!

Dessa är mina små marsvin Steffo & Junior, bilden är tagen när de hämtades 6 veckor gamla. De är födda 2013-05-21

Junior, den till vänster är världens kel gris som älskar att få komma upp i sängen & bara mysa hela dagarna.

Steffo till höger är en riktig busunge, som knappt kan sitta still & mysa eftersom allt annat är roligare att ha koll på, springer gärna runt på golvet & följer eter en. Aldrig haft ett sånt nyfiket marsvin förrut.

1, skaffade mina första marsvin 31 maj 2009 efter att ha blivit förälskad i två damer som jag hittade på blocket.se… sedan dess har jag inte kunnat leva utan marsvin, försökte vara utan marsvin 24 Juni i ca en vecka men gick t skogen då man saknade de små söta pratstunderna & mys stunderna.

2, Skaffade marsvin efter att min syster köpt sig ett par, fick egentligen inte för pappa eller mamma ( då bodde jag fortfarande hemma ), men råkade väl bli så att jag fick till en väldigt bra konversation som led till att de två honorna hamnade hos mig

[ussi-marvin]
0

#20 så söta!