Burstorlek!
Hejsan svejsan!
Jag vill höra era åsikter! Tycker ni att den här buren lämplig för en liten flock på två-tre marsvin? :)
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/marsvinsburar/burar_flera_vaningar/346644
Jag tycker personligen att den har alldeles för lite golvyta. Loftet har ju inte mycket golvyta då trappen ner tar utrymme från loftet. Burar som är långa uppskattas av marsvin då dekan springa friare. Bredden är därför inte lika "viktig". Men detta är ju bara min åsikt.
Bara du är medveten om att många marsvin inte vill klättra upp för ramper och att det finns en risk att de bara använder undervåningen.
Så fin den ser ut! Jag har marsvin som troligen skulle älska denna bur då de gillar att hoppa och springa upp och ner.
Jag har också marsvin som inte skulle gilla det, mina äldre lite stelare damer tex. (De är heller inte vana , hade de varit det från början så hade nog fungerat bra)
Det jag tänker mest på är att den är i trä.
SKULLE du av någon anledning få in Ohyra kan det vara svårt att sanera till skillnad från en plast och galler bur. De är mycket lättare att hålla rena.
Trodde inte att jag skulle försvara plast i ngn form :)
Å andra sidan så ser buren väldigt välplanerad ut, lätt att göra rent (Om inte ska sanera) Men jag VET inte, har bara sett bilderna på sidan.
Jag tycker nog att den borde räcka för 2-3 marsvin, absolut.