Nya buren.
För ett tag sedan beställde jag en ny bur (Toddy Roll 150 smådjursbur) från Tyskland. (www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar/140_cm/333856)
Tillsammans med en kompis har jag lyckats få ihop själva ställningen och alla sidogaller. Nu till problemet. Det går inte att få på taket! Jag blir galen! Jag vet inte hur många timmar vi höll på och byggde ihop den.
Och om det inte vore nog med att takdelen inte går att få på (den är alldeles för stor och när vi fått i den på ena sidan så är den för lång och går inte att få ner i den andra) så är resten av buren alldeles sned och bottenlådan åker ut på ena sidan. *sliter mitt hår mentalt*
Är det någon mer än mig som har denna buren och kan tala om för mig vad jag gör fel? Och hur har ni/du lyckats bygga ihop den utan problem?
Det känns så surt att slänga ut 1500:- på en bur som inte ens går att sätta ihop riktigt.
Beskrivningen som följde med är ju ett skämt bara den.
Hjälp?
Nej inte en aning. Så trist. Jag har kollat på samma sida för att köpa bur. Fast den som är 120 cm, den stora fina du köpt känns lite dyr och jag vet inte var jag skulle ha den….
Hoppas att du får ihop det.
Tack för svar ändå!
Ja den är verkligen skitsnygg och jag blir en aningens less på att det ska vara problem ..
Hoppas det går bättre för dig! :D
Kan det vara så enkelt att det blivit lite skevt i nån ände så den står lite som ett A och därför taket blir för långt?
Om ni lossar lite på ställningen tills ni fått på taket kanske det går?
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Vi har provat allt möjligt, också det du föreslår och det hjälpte inte alls.. :( Tack för förslaget iaf!
annars kanske du inte behöver taket, de hoppar ju inte så högt;)
ja har nyligen köpt den här :)
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/kaninbur-simon-150-cm-27.html
Nej taket behövs ju egentligen inte men det känns surt att slänga bort 1500:- på en bur som det inte ens går att sätta på taket på. :(
Ring företaget och be om hjälp! Klart du ska kunna använda din dyra bur 🙂 Jag ser att du beställt den från Tyskland, men zooplus.se borde väl ha någon slags kundtjänst?
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Din handlare har ju en kontaktjour…förvisso på engelska har du provat att kontakta dom???
Tack för tipsen! Ska genast kolla upp!