Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 6740 ggr
Thea-Cazzy
0

Plommon?????

jag undrar om marsvin kan äta Rein cloud douline plommon? (ok, jag vet att det inte stavas så, men jag vet inte hur det stavas.. Så det får duga ^^) Det skulle vara en fördel, för här hemma har vi ett sånt träd ;) Själv tycker jag att det är VÄLDIGT gott ;D

FeliciaS
0

Om de gillar det kan de få, men inte mer än ett halvt varannan dag eller så. I för stora mängder kan ju plommon ge upphov till magont och när man ska introducera något nytt ska man ta det försiktigt, så ge de bara en liten bit.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

Ok, provade lite nyss… Dom älskade det ;)

TRASAN
0

det låter gott ska prova lite ;)

AusaBausa
0

mina har fått plommon i dag o de fullkomligt slängde sig över det…men hade nog inte vågat ge det för ofta…sätter nog fart på magen då ;-)

svampi
3

Plommen är helt okej att ge då och då men ta bort kärnan,Den är giftig!

Willemor
0

Upptäckte härom veckan att det är det godaste dom vet. Har fått något/några om dan typ varannan dag och studerat bajsen men det verkar ok. Är verkligen supergott och jag bara skrattar när jag ser dom slänga sig över plommona =)

Abico
0

Vad synd att vårat stooora plommonträd är borta :/ Det välte en sommar för några år sedan (för mycket frukt -.-'). Sune har dock hittat sin favorit frukt/ grönsak/ bär eller vad det nu tillhör för något: Vindruvor ^^ Han bara kastar sig över dom :P Fast det är väl samma sak där, inte för mycket.

Hanna