satin + satin

Man kan, det blir inga dödfödda ungar av den kombinationen. Men så vitt jag vet brukar ungarna inte bli lika "starka" som typ selfar lr så. Det är mer rekomenderat iaf att avla på tex satinbärare x satin eller satinbärare x satinbärare. Har inte haft jätte många satiner i min dar men två av dem hade båda föräldrarna som satin, de marsvinen blev mkt mindre än motsvarande. Fast det kan ju ha berott på annat, men ja… Man "tjänar" mer på att avla "utåt", för får man selfungar tex så kan de ju vara satinbärare = fler djur som kan tillföra aveln.
Fast sen kan det ju ha ändrats sen jag födde upp och ställde ut som mest…
Har för mig det finns en tråd här där detta diskuterats. Om du letar kanske du hittar den o får lite mer tips o råd.
okej för det är så att jag har e hane som är reggad som satin men jag tycker mer at han har blivit nonself nu när han blivit äldre men innan var han klar satin så jag vet inte. jag fick han som väldigt ung bara 4veckor så jag har haft honnom typ hela hans liv han är 2år nu. Men nu har hans flickvän blivit för gammal tycker jag för att avla på så täkte skaffa en ny hona och jag tycker mycket om dem som är golden med en crest och hon som har dessa har stain linjer oich sånt på vissa av hennes djur därför undrade jag. men jag tänkte inte köpa någon hona i år pga att jag håller på att få igång alpaca uppfödning just nu och vill lägga allt på det just nu men sen när jag kommit igång ska jag ha en crested golden hona :D