Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2704 ggr
Teddymarsvinet
0

Åsaka 7/12

Hej! Eftersom att ingen skapat en tråd för denna utställningen gör väl jag det! :) Nu närmar det sig en nu utställning i Västras! Vilka kommer till Åsaka i december & vilka har ni med er? :D Sista anmälningsdag är 19/11 :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Chocopops
0

Jag kommer =P men ska ju även sitta domare i julpokalen ;)

ska även anmäla ett par djur, men vilka vet jag inte än, är sugen på en uppfödar grupp på mina teddysar  och även ras då på dom som följer med =)men har några dagar kvar att fundera på det :P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Teddymarsvinet
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Spännande ;) Då får du känna på några av våra! Jag ställer i ras för första gången i julpokalen :) Dessa ska med: (för lat för att skriva)

/p>

Bella93a
0

Hejsan

Kommer ska anmäla :)

Mina egna uppföda teddy Marbella, Estella i ras och pet 

Min abby Katlas Dalwhinne abby i ras och pet 

PLUS Lolita i race självklart :)

Wilmazz
0

Hej!

Jag ska dit har 5 marsvin med mig, kanke ngn pet cokså har inte bestämt..

Kan någon förklara detta med julpokalen, såg i anmälan att man fick lägga till några kronor för julpokalen. Vad betyder det?

Teddymarsvinet
1

#3 Roligt! #4 Hur menar du med extra kronor? :) På bilden jag la ut så ser du att utställning 1 är lixom den vanliga och utställning 2 är julpokalen, alltså för utställare under 20 år. Jag har anmält alla till Pet på första och sedan när de under 20 (julpokalen) ska ställa så ställer jag dom igen, fast i Ras förutom Aslan :D

/p>

Novaline
0

Jag har skapat en tråd kör ensam upp från Skåne till Åsaka så kommer vara ensam där med mina solider :)) vet ni om där kommer några som säljer nonselfar i solid färger ? :) jag skulle vilja köpa en hona till :))

busKotten
0

Jag vågar mig nog inte ut för att ställa ngn av mina riktigt än, får ta tag i mina nerver till nästa år tror jag. Skall man nu föda upp är det ju lämpligt att visa upp sina guldklimpar för bedömning också ;)

Förhoppningsvis hittar jag dit i form av åskådare så jag kan lära mig lite mer innan det blir dags…

Teddymarsvinet
1

#6 Jaha! Jag trodde att det var en "transport-tråd". Vad roligt! #7 Ja verkligen! :)

/p>

HumlanochJuvel
1

Vi kommer :)

Det blir debututställning för Beta. Beta är med i Pet & julpokalen Pet. Sedan har vi anmält Skuggan också - hon är med i Pet och klippt lh. 

Var ungefär ett års sedan jag var på utställning senast så ska bli roligt :)

Chocopops
0

Jag har då fortfarande inte anmält :p men har så gått som bestämt vilka som skal med :) De blir Bandhura ras + grupp Dihana ras + grupp Balabandhu ras+grupp Chokladfabrikens Appel i pet Hoppsan får stanna hemma denna gång då han blivit väldigt lång i kroppen :p De r väll vad jag hinner med :p om ens de, men finns alltid någon spm kan hjälpa mig om jag skulle sitta och döma :)

SMF 480 Chewda's
2

Vad kul att du ställer Teddy, Jessica !

Slängde just iväg anmälan. Anmälde tre teddys:

SV-13 SCh Chewda's Qvantum (ras senior, grupp)

SjrV-13 SCh Chewda's Headhunter (ras senior, grupp)

Coastwind Curva (ras junior)

www.freewebs.com/badetna

Chocopops
0

#11 de ska bli riktigt kul :), har inte ställt dom 3 sen rävlanda förra året tror jag ;), så är väll dax nu ;)

Abico
3

Jag hade tänkt tänkt åka och hälsa på alla, saknar marsvin och utställningarna :( Men tyvärr flyttar jag norrut dagen innan så vi får ses till sommaren istället. Lycka till och glöm inte tomteluvan!

ps. Jessica, påminn styrelsen om att de gääärna får boka mig som domare till nästa sommar ;)

Hanna 

pinku
0

Jag kommer sitta hemma och heja på Beta! ❤️

Chocopops
0

#13 de ska jag göra ;), har möte på söndag :)

RosaMarsvin
0

Är det någon som ska åka från Stockholmstrakten och kan tänka sig att transportera en marsvinsunge till utställningen?

Novaline
0

Är det ev bebisen som jag ska hämta från Minna #RosaMarsvin ? :)

RosaMarsvin
0

#17 Minna? Nu blir jag osäker.. Det är så svårt att komma ihåg vem som heter vad ibland när man har andra namn i verkligheten än här. Marsvinsungen jag tänkte på heter i alla fall Travers och har en intresserad köpare i Dalsland.

Novaline
0

Ok nä det var inte den jag ska ta emot en unge från amiras som ska ner till Skåne om minna som har amiras hittar en som kan köra ner med henne :)

RosaMarsvin
0

Då tror jag att jag vet vem mottagaren i Skåne är :)

Novaline
0

Inte Narnias utan en random tjej :)

busKotten
0

Ngn som åker från/förbi (båda vägar) Göteborg och kan tänka sig att ha en människa i bilen (jag) som vill titta på och lära sig mer om utställning…?

NinaS
0

Jag kommer kanske och kollar om vi har tid och maken kan köra, ska inte ställa ut.

Novaline
0

Jag kör förbi Gbg dock vet jag ej ännu hur jag gör med hemresan men antagligen blir D att köra hem direkt ska jobba på kvällen ev

busKotten
0

#24 ok, du kanske kan pma mig när du vet hur det blir med hemresan…

jenay
0

jag kommer dit och skall ställa en rex och detta bli min första utsl så nervöst är det. men komemr ha 1 uppfödare som hjälper mig kram på dig.

Skrattandeha en bra dag. kram

Chocopops
0

Hur går de för er andra med förberedelsens? Här har de blivit pankaka av allt :p.. Kommit massa i mellan å prioriterar familjen just nu, men kommer ändå ställa djuren som planerat, undan tag för diahna då, som ser ut som jag vet inte cad just nu så hon får bli hemma :p.. Men ska försöka ta tag i allt i morgon, å lilla apple ska bada på fredag kväll :), men just nu känner jag att de får gå som de går,

Teddymarsvinet
0

Jag trimmar Niclas och Braxton varje dag och det går väl sådär, dom är ju inte jätte jämna eftersom det är första gången jag trimmar! Men jag hoppas att det kommer gå ganska bra endå. Jag badade Braxton i början på förra veckan, så hoppas att hon "strävar" till sig lite innan utställningen. :)

/p>

Novaline
0

Jag har sjl problem med att få trimma till mina nonselfar jämnt oxå :/ å det tar mig 3 Tim och 19 min att köra dit så blir upp i ottan och förberedelserna börjar lite ikv och imorgon dock har jag en dam med förhårdnader på framtassarna .. Finns inget lättare än att fila och klippa bort det ? Nån bra salva som man kan smörja in med ??

idipidi
0

#29 ska du ställa i pet eller ras eller både och?

Novaline
0

Jag ska bara ställa i ras :) #30

idipidi
0

#31 Då behöver du inte bry dig om öron och tassar, mer än att de förstås inte ska vara vanskötta med jättelånga klor o.s.v. men det tror jag knappast att dina är. :)

Trollevi
0

Jag kommer med några skinnysar och en liten dew hona som ska ställas i PET då jag inte fått reggen ännu på henne. Men vad ska man tänka på/förbereda inför pet-klass? har bara ställt i ras ;-)

www.trollvinge.webnode.se

emmaaslund
0

#33 I pet tänker du på allt ;) Tassar, öron, ögon, nos, rumpa, tänder och ett trevligt marsvinshumor samt bra hull - hela paketet!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

idipidi
0

#33 Mkt noga med klor och tassar samt helt rena öron, förutom ett allmänt rent och helt djur i bra hull som är vant att bli hanterat.

Chocopops
0

Nu har jag fått tummen ur å fixat med ras djuren, skumle väll gjort för länge sedan men men bättre sent än aldrig :p

Trollevi
0

jamen då vet ja va jag har o göra innan utställningen med min lilla marsvinsdam. 😎

www.trollvinge.webnode.se

Teddymarsvinet
0

Finns det någon som kan tänka sig att visa mig hur man trimmar rex/nonself? Jag har blivit visad någon gång men skulle gärna vilja ha lite hjälp på utställningen eftersom det är första gången jag ställer i ras. Det är ju dock "bara" julpokalen men är endå nervös! Man måste ju börja någonstans :)

/p>

SMF 480 Chewda's
0

Att trimma nonself är jag skit kass på, men att trimma rex kan jag visa dig. :-) Bara att hugga tag i mig på utställningen, jag är mest troligen den enda killen som kommer vara där ?

www.freewebs.com/badetna

Teddymarsvinet
0

#39 Vad bra! :) Nu är det bara tre dagar kvar! Jag är lite nervös, och försöker få till pälsarna på dom. Braxton är lite tunn i pälsen, alltså inte så tät. Men det blir väl bättre med åldern? Hon är runt halvåret gammal :)

/p>

SMF 480 Chewda's
0

Av egen erfarenhet tycker jag att rexarna tar längre tid på sig. Men alla har väl olika åsikter om det. Sedan blir pälsen tätare om man trimmar regelbundet. ;-)

www.freewebs.com/badetna

Teddymarsvinet
0

#41 Okej tack! :)

/p>

PiggieVille
1

Lycka till im alla marsvinsvänner!! :)

Chocopops
0

Marsvinen är klara :), paktat har jag gjort å till å med hunit duscha i tid :p nu blir de att sitta i soffan en stund sen sängen då kl konstigt nog ringer 05:15 fast jag bara hat 15 min till Åsaka :p

HumlanochJuvel
0

Nu är marsvinen och all packning äntligen klart ;) blir att sova några timmar till 05.00 :P

pinku
0

Tänker på er imorgon! 🙂

NinaS
0

Lycka till!

Hade varit roligt att komma och titta, men jag måste skriva en hemtenta idag. :P

Teddymarsvinet
2

Det var jätte kul idag och här kommer lite resultat! :) Caviecares Braxton (rex silver agouti) Pet, 91p 3/5 Julpokal Ras, BiR 1/1 All stars Niclas Alexandersson (nonself golden agouti) Pet, 90p 2/3 Julpokalen Ras, 1/1 BIR & blev BIS 2:a :) Aslan (nonself golden agouti) Pet, 91p 2/5 Julpokalen Pet, 1/2 & blev Julpet 2 :) Aslan kom även 2:a i racet! Det var väldigt roligt och jag är jätte nöjd över resultaten!!

/p>

NinaS
0

#48 Kul, grattis! :)

HumlanochJuvel
1

#46 Tack :)!

#48 Grattis! =D

Det var roligt att komma iväg på utställning igen :) Tyvärr missade vi att race + gurkätning gick idag så det blev ingen anmäld dit tyvärr.

Beta
Julpokalen pet - 2/2.
Pet - 91 poäng, 5/6.

Skuggan
Pet - 90 poäng, final dock ingen placering i finalen.
Klippta långhår - 88 p. 1/1. BKL 1. Silverkort.

Resultatmässigt gick det sådär men bägge fick väldigt fin kritik så det var roligt :)

emmaaslund
0

Stort grattis till fina resultat! Vad roligt! 😃 🍸

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Chocopops
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kanske hag med skal uppdatera :p Appel fick 89 i pet blev sist i sin klas :p Uppfödargruppen blev 8/10 :p Balabandhu 84p i ras 2/2 Dahiana 87p i ras 2/2 Bandurha 88p 1/2 med cert Då jag vet att dom är relatift små för ålder stäldes dom bara för skojs skull :) å att jag fick cert ser jag som en kul bonus :)