Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 669 ggr
dorisochlovis
1

Banta marsvin?

Mina marsvin (fast mest den ena) har blivit lite tjocka. Ger dem i stort sett bara hö, kanske några få morot- eller gurkbitar eller liknande en gång i veckan (får c-vitamin i vattnet). De får gå ut på golvet 2-3 ggr i veckan, men när de är ute springer de inte så mycket, de sitter mest bara och äter hö och gömmer sig i en kartonglåda.

Hur ska jag få dem att gå ner i vikt?

Fridaaaa
4

Ge c-vitaminrika grönsaker dagligen, som t.ex broccoli, vitkål mm det blir de inte tjocka av 🙂 Då är det större chans med att de får i sig bra mängd med c-vitamin än om det är i vattnet.

Hur stor bur har dem?
Kanske aktivera dem med lite roligheter i hage? Gömma grönsaker så att de måste få arbeta för maten?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dorisochlovis
2

Okej :) har hört så olika bud om det där med c-vitamin, alla verkar tycka olika. Men jag tror jag ändå fortsätter ge det i vattnet, för de är vana vid det sen de var små och de dricker mycket :). Men de får som sagt grönsaker varje vecka, kål tyckte de dock inte om så mycket tyvärr.

De har den största varianten av plastbur, den som är tänkt till kaniner. Har inte plats med bokhyllebur just nu, annars hade det nog hjälp med motionen att ha större bur ja.. Ska försöka ta ut dem oftare och gömma lite grönsaker, bra idé!

[Marsvinsliv]1
0

Klicka på länken till min hemsida http://marsvinsliv.hemsida24.se/övrigt-19466417

Där har ett tips hur man ska få överviktiga marsvin att lättare att gå ner i vikt.Lycka till.