Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 619 ggr
pernillaoscarsson
7

Alwin och Lucas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att jag skulle kunna falla för marsvin?! Jag har alltid varit en kaninmänniska och tyckt att marsvin verkat tråkiga. Vad gör man med dem? Tji fick jag. Hur kul som helst ju, satt igår och kikade på dem när de sprang omkring i sin lilla hage. Jag älskar deras ljud. Först  och främst deras "oinkande" och sedan gör de ett kul ljud varje gång de stöter på varandra, lite mer knorrande. Vad betyder det? Sedan är de ju hur charmiga som helst, älskar katterna gör de också. Jag har två supersnälla katter som gärna sitter och kikar på dem. Alwin som är den modigaste fick då för sig att gå fram och kika vad det var för varelse och till slut fick Esthla (katten) en puss på nosen ;) Idag satt jag och kelade med Alwin och då kommer andra katten, Tofshla, och bokstavligen börjar gosa med honom. Gick och strök sig upp mot honom, slickade på honom, in med nosen i hans virvlar osv. Alwin nosade bara tillbaka. Ojoj, behöver jag säga att jag är kär?

På bilden är det Alwin till vänster och Lucas till höger.

Fridaaaa
0

Vad söta dem är! 🙂
Ja ibland förvånar man sig själv hihi Kul att du har upptäckt dessa underbara djur 🌺

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pernillaoscarsson
1

De första två dagarna trodde jag inte att de skulle våga sig ut ur sitt lilla hus, utan att de alltid skulle sitta där inne och uggla när jag kom in i rummet. Men idag har de stannat kvar ute då jag kommit. Och så fick jag plocka upp Alwin utan en massor sprattel. Man blir glad i mattehjärtat ;)

fridaaocrazy
0

Åh det är så underbart med marsvin 🙂 Till slut kommer de antagligen rusa fram mot dig i buren så fort du kommer 😃

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka