Varför?
Varför gnager min rufus på galret till buren jag tror jag snart blir tokig gör han detta bara för att honorna står i en bur brevid han?
Ja, det kan vara därför att honorna står bredvid honom och han vill till dem. Speciellt om han bor ensam kan det vara därför, marsvin vill ju ha sällskap - och då inte bara i en bur bredvid. Annars kan det bero på att han vill ha uppmärksamhet, mat m.m..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
han tugar på galret även om han inte ser honorna, och även när han gick med honan han har altid tillgång till m at å jag pratar med han hella tiden tycker att det vore skadligt för tänderna på han?
Du kan inte flytta buren då? Annars kan du testa att lägga in toarullar, kvistar ex, som han kan gnaga på ist ^^
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Han kanske vill ha en kompis då?
Men testa med typ kvistar, det är bra för tänderna i vilket fall ^^
Sedan är det ju inte direkt farligt för honom om han tuggar på gallret.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Jo en kompis kommer så småningom har tänkt behålla en hane av kullen som kommer om de nu blir någon hane. okej jag är bara rädd att han ska förstöra tänderna, å huset gnager han med på får nog gå ut i mor å leta grenar går det bra med päron?
det har alltid våra åxå gjort, gnagigt på galldret vi har provat med blomspruta och allt ;D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
men dom slutade när dom fick godsaker, det var som om våra tiggde.. så mera hö/godis ::)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Han har fri tilgång till både hö å mat, blir litte iriterad när jag ska sova så jag satte upp ett litte draperi som jag fäller ner på natten så nattetid är han lung men värre på dagarna
okej , men stoppa papper på insidan av buren. : ) det hjälper..
men sedan började vi gosa med dom i 20 min i sägen innan vi skulle sova. då lärde dom sig att inte bite efter det, dom var nöjda efter lilla nattliga gosstundern!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
på bilden gnager han för fulla muggar eller ska jag säga galler?