Era marsvin
Skulle vara kul om ni visade en bild på era marsvin och skrev lite fakta som ras och ålder mm
- Mvh Emma
Jättefin :) Har du bara ett marsvin? I så fall borde du skaffa ett till snarast - marsvin är flockdjur och lever bäst och helst ihop med andra marsvin! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jo, han har tyvärr levt ensam. men jag ska försöka övertala mamma och pappa, kanske behåller en unge då han kanske ska få bli pappa :)
- Mvh Emma
jag har 4st marsvin men jag kan berätta lite om min älsta hona.
Prinsessan Vitsippa.
Hon är en alpaca i färgerna white/golden. Vitsippa har haft ett svårt liv. jag tittade på internett efter en ny hona och såg då några som hade ett omplacerings hem så jag åkte dit och såg denna boll med tovor och hon var grå svart av smuts. så jag tog med henne hem och tvättade henne och klippte henne och borstade henne och då blev hon såhär fin. nu har hon lång och fin päls och är en härlig hona som gärna slickar mej på fingarana.
Cavatinas Calypso
Coronet, golden/black/white f. 21/10-03, kastrerad hane. Han är tillgiven, charmig, pigg, busig och underbar <3
Mvh Felicia
Cavatinas Buena Sera
Sheltie, buffagouti/white f. 6/10-03, hona. Hon är rätt tillbakadragen när det är andra människor än jag i närheten, söööt, gillar inte att vara ensam på golvet utan Calypso - motsatsen till honom :)
Mvh Felicia
Melvis <3
Peruan / abessinier, white/black. F. 16/5 -06, hona. Hon är ganska skygg och håller sig helst nära mig eller buren. Hon är ganska hm, tillbakadragen i lekarna och annat, men ändå är hon ledaren i buren!
Blondie <3
Alpaca /abessinier, cream/white. F. 16/6 -06, hona. Hon är inte ett dugg skygg, utan kommer fram till vem som helst och hälsar. Hon har ett väldigt temperament, och visar vad hon känner. Hon är "underguven" i buren, men ändå rätt bra kaxig.
Jag har 6st,
så vi börjar med lilla Pixie som är en blandras mellan Sheltie och nonself lemon agouti, därav den lilla toffsen på ryggen. En otroligt söt litet tjej som tar efter sin mor (Goldie). Hon föddes 18 September 2006 och har två bröder (Gandalf och Frodo). Pappan heter Lëo Sere.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Goldie: Född 23 maj 2005 i Enköping. Köpt på Zoo i Enköping. En blandras och har sheltie i sig + något mer (okänd). Lemon agouti. En underbar tjej med fantastiskt temperament. Vår lilla gild klimp här hemma. Hon var dessutom en fantastisk mamma till sina tre ungar (Pixie, Gandalf och Frodo).
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Vackra Frodo:
En fantastiskt vacker liten kille som föddes 18 September 2006. Han var minst i kullen men brev otroligt vacker. Han har även han sheltie i sig men har ej tofsen på ryggen så han ser mer ut som en ljus lemon agouti. Han är ett riktigt busfrö och sharmtroll.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Gandalf:
En annan liten busig kille som även han föddes 18 september 2006. Har sheltie i sig och har en tofs på ryggen. Lemon agouti är färgen. Han och sin bror är riktiga hulliganer
. De gör inget annat än jagar varandra i buren och springer ikapp. Härliga killar.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Vackra Lëo Sere
Denna maffiga hanne är köpt från uppfödarna "Happy Days" och är en Lemon Agouti och är född 7/8-2005. En tillbakadragen herre men aj så gosig. Han har nu en burkompis och börjar bli allt mer livligare. Han är pappa till de tre ungarna jag nyss nämt.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Så lilla nya killen Domino:
En otroligt söt liten kille som vi hittade på DjurMagazinet i Väserås. Har ett underbart temperament och pratglad. Han kommer att bli en fin herre när han växer upp och jag har redan planer på att han skall få para sig med Pixie. Han är född vecka 47 så jag gav honom ett datum och det blev 20 November 2006.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Sune f. 2001-10-16
Något åt nonself hållet med långhår bakom sig (har lämnat långhåriga ungar och odlar själv släp efter sig ^^
Sune är pappa till tre ungar. Från början var det tänkt att han skulle para en hona och sedan bo tillsammans med en annan hane. Men när han bodde ihop med honan så var dom så söta mot varrandra så vi sa att han istället skulle kastreras och få bo med sin tjej. Tyvärr dog honan efter att hon fött ungarna och Sune har sedan dess aldrig funkat ihop med andra marsvin. Så Sune är en ensamgris :) Dock får han (om jag får bestämma) snart ett par rumskompisar, i oktober ska vi köpa minst två honor som ska få bo i en bur på rummet, och det ska bli intressant att se vad han hittar på då ;P
Hanna

Jag får göra ett presentationsinlägg efter att grisarnas hemsida lagts ut..

#20 - Hihi, jag tyckte det stod att Maja alltid ville ligga naken och gosa ;P
Hanna

nacken* :)hihihi
Lilla My
Min systers marsvin. En fyraårig liten dam. Korsningsmarsvin och utan stam. Väldigt lättfödd och lite småtjock. Älskar kruskakligröt.
VildaMitt marsvin. Köpte henne för 2.5 år sedan av en kompis bror. Okänd pappa, men troligtvis var han ett teddymarsvin elelr korsning (mamman är släthårig) Ett helt underbart litet marsvin. Hade problem med mjäll pga hennes täta päls så det var lite jobb med att se till det. Men jag älskade henne iallafall.
Tyvärr dog hon i onsdags.
Kommer aldrig att förlåta mig själv, jag märkte att hon var krasslig redan i tisdags. Men jag tog henne inte till veterinären. Jag kommer inte ihåg varför, allt känns så förvirrat. Jag tyckte nog att hon såg piggare ut på onsdagsmorgonen. Men sedan gick allt fort, hon fick krämpor eller något och bara… =ó( och stackars My… Hon kan ju inte vara helt ensam men samtidigt går det inte att ersätta Vilda. Redan från första dagen gick dom perfekt ihop. Har ingen aning om vad jag ska ta mig till nu. :(

ThunderWhip Superwomen…
är korsning mellan sheltie och rex. Hon är 8månader gammal precis som sin syster.I färgen är hon,tror jag,golden agouti/golden/white.
Göteborgs White Primadonna…
är också korsning mellan rex och sheltie.Hon är lika gammal som sin syster. I färgen är hon white/golden agouti.
#24 Där ser man ju att även den med mycket vitt har en goldenfläck vid örat på den sidan du inte visade förut. Alltså white/goldenagouti/golden. :)
#21, HAHAHA, det trodde jag med!! XD

#25 ojdå
Det missa jag… Tack för att du rätta mig.

GP Atlas go white lakeland (skinnybärare)

Gunnar
På stamtavlan heter han Santorini, men går under namnet Gunnar här hemma :) Född 23 januari- 07. Mycket härlig black lakeland som kan ha hyss för sig om han vill :) Kelig och pratglad, även bestämd mot Lennart :P Härligt halvsträv päls som kryllar sig när man badat honom :) hihi
Lennart
Troligen född i april -07. Vad hans föräldrar är för ras har jag då ingen aning om. Han har en väldigt mjuk och slät fin päls :) Black e han oxå :) Med liiiiiiiite bruna strån uppe vid ena örat. Kaxig herre som inte låter Gunnar sätta sig på honom :P Snackar gärna och mycket :) Trivs att bli ompysslad :)
Har 2 marsvin, rex & dom är kullsyskon . Dom är
redan två år . Heter NightCap´s Moa & NightCap´s
Maja enligt stamtavla men hemma heter dom Maja & Miranda .
-`♥´-
Färg: Cinammon agouti & cinammon agouti white .
BILDEN: Är såklart copyright ;) + att det inte är den bästa …
Men det är ganska lätt att gissa XD Maja är vid skålen och Miranda den andra .. ja dom har röda ögon !