Tumör...
Var hos vetrinären och fick sista skabbsprutan precis. Bad då henne att känna på Minis svullna mage. Min lilla älskling har en stor tumör i magen… Han är dock fortfarande pigg o äter som han ska, så hon tyckte vi skulle vänta med att ta bort honom.
Har gråtit konstant sen vi åkte därifrån, mitt lilla hjärta…
Vill ju absolut inte förlora honom, men samtidigt vill jag ju inte att han ska lida. Men som sagt, han är pigg än så länge…
Har haft marsvin i över tio år (sammanlagt 10 st, om man räknar bebisarna), två av dessa har jag vart tvungen att åka o ta bort, det är lika hemskt var gång! Vill inte…

Mini är han som är i mitten på bilden föresten.

ååååå sänder en varm kram o tanke till er.
Nej, stackars dig, jag förlotade min älskde bebisplutt förra året, jag gråter fortfarande, dessutom hade en omplacering oxå dött nyligen.
Helena

sänder en kram ! hoppas det går bra för er ..
Det gör ont i min själ och mitt hjärta!
Gör hans sista tid så god som möjligt och tänk på dom stunderna, när han har gått till Regnbågslandet!
Gläds över den tid Du får/fick privilegiet att lära känna honom!
Kram // Shintaida

Vad hemskt! *tröstkram*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Sorgligt… Stackars er båda. Hoppas han lever och mår bra länge till.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nej så tråkigt :(
Vet att det aldrig känns bra att behöva ta bort ett djur, men det blir bättre för dom. Var tvungen att ta bort min kanin Busan på alla hjärtans dag iår :'(
- Mvh Emma

Tack för alla kramar o tankar, det värmer!
Har upptäckt på honom nu idag att snoppen liksom hänger utanför, det brukar den ju inte göra! Kan det vara tumören som tar sån plats att den trycks ut??
Usch, ska vara bortrest hela helgen, är så rädd att han ska dö medan jag är borta…
#9 Gör den det hela tiden eller just när du hade uppe honom?
Mvh Felicia

#0 Stackars dig! Jag lider med dig 
Snopparna på våra tre grisar hänger alltid ute och släpar, så jag tror inte det beror på tumören, vännen!
// Shintaida
#12 Jaså.. Jag har aldrig sett det på de hanar jag har haft.
Mvh Felicia

Hemma igen o han lever!!
Verkar riktigt pigg faktiskt. Han var rätt trött innan vi åkte i torsdags, så jag var lite orolig att han skulle dö medan vi var borta…
#10 Jo, snoppen hänger utanför hela tiden.
Den har inte gjort det förut o jag har aldrig sett det på några av mina andra hanar, skumt.
Han säger inget när man rör vid/klämmer på magen, så det verkar faktiskt inte som om han har ont. Det är ju en liten tröst i så fall.
Den där"saken" - "slangen" som hänger mellan kulorna och släpar MÅSTE väl ändå vara snoppen??
På Buseman syns det tydligt… (lite osäker nu) Har alltid trott det var snoppen som hängde.
// Shintaida

Usch vad sorgligt. Jag hoppas att ni får så många dagar som möjligt med varandra. Kram på dig
*puttar upp*
Hur går det med Mini??
// Shintaida

Länge sen jag var här nu…
än så länge lever han o verkar pigg. Han andas lite konstigt ibland bara, som om det satt ngt i luftrören, så efter ett tag hostar han till o sen är det bra igen…

De har ett urinrör som syns mellan pungkulorna. Det ser lite olika ut på olika marsvin. På en del ser det mest ut som ett skrynkligt hål, på andra hänger det ner en liten bit. Klämmer man lite vid sidorna om urinröret kan man klämma fram snoppen. Syns snoppen utan att man klämmer så har marsvinet drabbats av penisframfall och då behöver snoppen tryckas tillbaka. Man försöker helt enkelt trycka in snoppen där den hör hemma och hålla kvar en stund så den inte ramlar ut igen.

Stackars lilla Mini och dig. Jag hoppas att ni får vara tillsammans en lång tid till!
Så låter min Trasa med ibland och hostar till och blir tyst!!! Oftast när han har ätit "våt" mat som typ gurka… Har inte kommit på vad det är annars än…
// Shintaida

Mini låter ofta så på nätterna, HÖGT - jag vaknar av det! sen när han hostat till o det släpper på honom så ser han jätteförvånad ut, "vad hände?" typ. :)
Men nu är Koriander oxå dålig… :( Han har sovit mkt de senate dagarna och idag så hänger huvudet liksom lite åt sidan på honom, vad kan det vara? Stackars Lill-Lill är den enda friska nu o hon sitter förskräckt inne i huset o ser att undra vad som händer egentligen…
#22 - Usch, vad hemskt. Man får ju hoppas att, när dom väl blir så dåliga att dom inte klarar sig längre, dom får ett anbbt slut på livet så dom slipper ligga och vänta på slutet. Tröstkramar till dig, hoppas Lill-Lill klarar sig, så inte hon också blir sjuk.
Kram Hanna
Hanna
Hände precis samma sak för mej, ja har kvar han än och han är pick och gald men då och då kommer de blod och vetska frånhan men han har inte ont om man tar där, den är hjätte stor de ser ut som att huden ska spricka :'( ja och mamma ska beställa tid på torsta och låta dem kolla,..min tröja är alldeles blöt nu ja har gråtit jätte mkt nyss när ja hade han i famnen och mamma sa att vi skulle fa dit och ta bort han ..:'( fatt han lider typ:(
på bilden är min lilla prins , vill inte att han ska försvinna
De är så hämskt
ja beklagar sorgen..
De är så hämskt
ja beklagar sorgen..

Beklagar :(
Tröstkramar Sanna, Gunnar & Lennart
Hur är det med dom? Tröstkramar från mig!

22# köp vitaminer,olika möjliga,det är bäst

ps:beklagar,har du frågat v'trinären om dom kan skriva ut något eller garanterat hur långt han kommer att leva

Nä, de sa bara att så länge han verkar pigg så kan jag ha kvar honom. Och som jag skrivit innan - han verkar inte ha ont.
Koriander e pigg igen, var väl nån "endagars"sjuka han hade…
#24 - du får berätta på torsdag hur det gick, vad vet sa. Tänker på dig. Kram
min kompis marvin har en canser-knöl, om jag minns rätt. Men det är pigg än tror jag ,!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Nu är han borta… Vår älskade lilla Miniplutt somnade in i lördagskväll. Vi märkte att det var på G och satt o klappade honom in i det sista. saknaden är enorm o jag/vi har gråtit floder. Trots att det är två kvar i buren så känns den så tom. Men man får trösta sig med att nog har det bättre nu, ingen"fotboll" i magen o ingen pina mer.
Men åh vad vi saknar dej lilla vän!

Åh gud vad sorgligt. Hoppas ni kommer över sorgen. Hur gammal blev han?
Kram*Tänker på er*

#33 Jag vet precis hur du känner! Vi var tvugna att avliva vår lille Snobben för ett par dagar sen
Han fick en blodpropp i benet och blev bara 4 år gammal…. Men det var så synd om honom, han låg på golvet och skrek så fort han rörde sig
Men det var nog det bästa för honom.
R.I.P Snobben, jag kommer aldrig att glömma dig, och jag kommer alltid att älska dig lika mycket!