Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 671 ggr
Chuu
0

Hon äter inte..!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, nu har jag lov i en vecka. Och min hane Zombie ska får vara med en hona eftersom att man ville avla på henne. Hon är ett skol marsvin som bott med Zombie i 2 veckor nu, de kommer bra överens och bråkar inte. 

Men nu när det är lov så tog jag hem henne och Zombie.. Men hon äter inte! Vad ska jag göra?? 

Jag vet inte om hon kommer börja äta.. Så finns det tips på det jag kan göra för henne så bara säg till! 

Tacksam för svar! 

Bild på henne och Zombie (Hon är den brun/vita och släta. Zombie är den svart/Vit/bruna)

Svarttusch
0

Äter hon inte får du börja med stödmatning. Äter hon absolut inget alls är det Critical Care som behövs. Det finns på de flesta veterinärkliniker. Det är smått bråttom om hon inte äter hö. Det är alltså inget som kan "vänta över helgen" enligt mig utan ju snabbare desto bättre. 

Till du får tag i Critical Care kan du testa att stödmata med annat lätt-tuggat och ge hövatten. 

Hur länge har hon inte ätit? Nu har jag i min text utgått från att hon inte äter hö, äter hon dock hö men inte grönsakerna eller kraftfodret är det inte lika bråttom.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Buspejfli
0

Marsvin får snabbt problem om de slutar äta, de har jätte känsliga magar så viktigt att se till att hon får i sig nått!

idipidi
0

Håller med övriga. Undrar också hur gammal hon är och vad hon väger.

Chuu
0

Jag vet inte så mycket om henne eftersom att hon inte är mitt egna marsvin utan min skolas. Hon går bara fram till höet och verkar inte veta om hon ska äta #3 Jag ska rådfråga min lärare om hon vet orsaken för hon mår ju bra

Chuu
0

Hon äter bara frukt när jag sitter och matar henne med det.