Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 552 ggr
Thowas
2

Imorgon kommer dom..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade inte tänkt skaffa fler smådjur, lade ner min teddyvädurs uppfödning förra sommaren och nyligen dog vår snälla hamster 2 år gammal.

Men så såg jag en annons på facebook om en tjej som ville bli av med sina två marsvins honor.  De var så grymt vackra att jag inte kunde stå emot!  Två sheltie med lång fin päls/man. 

Imorgon kommer dom.  Har gjort ordning i mitt badrum (vi har två) där de kan vara. och då kan de lätt springa lös på golvet utan att de blir skadad.    Spännande!

Här är bild på första honan

Thowas
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra honan.  Båda 1,5 år gamla

MrsGoldfire
0

Åhhhh, jag tycker de har så fantastiskt vackra huvuden! Jag har en sheltie och en alpaca. Grattis. Dina har verkligen lång päls, jag tycker det blir kissigt och tovigt och klipper den golvkort.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Cahira
0

Åh så vackra!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lyan
0

Superfina!! Var kommer de ifrån? De har inga vanliga färger direkt

mrsLadybug
0

Jättesöta! Grattis! :D

Linnea1990
0

såg annonsen jag med på fb de är så fina  :)

Thowas
0

De ska tydligen var köpt av nån uppfödare i uppsala, men tyvärr fanns inte stamtavla på dem.  eller egentligen spelar ju inte det nån roll, jag ska ju bara ha dem till sällskap.

än så länge är de små blyga och gömmer sig helst i deras hus. Jag hoppas de vill komma fram när de vant in sig i sitt nya hem.

en sak jag vet jag ska göra iallafall är att ändra kosten! de sa att de fick grönsaker då och då, men verkar ha haft en full skål med pellets hos sig hela tiden så de är lite runda..  ska kolla upp ett bra marsvinsfoder och ge dem tex pellets på morron och grönsaker på kvällen