Yngre dominant?
Har en dam på runt 3-4 år vars burkompis dog nyligen och nu bor hon med en liten tjej på tre månader.
På den senaste tiden har den yngre honan visat mer och mer dominans mot den äldre honan genom att bl.a. jaga henne och rida på henne väldigt mycket. Och den äldre honan har mest låtit henne hålla på och sprungit undan eller låtit henne rida på henne utan att säga ifrån.
Hur kommer det här sluta? Kommer de sluta? Någon som har erfarenheter? :)
En liten fråga. Är du säker på att lilla tjejen är en tjej? Jag tycker det är ett ovanligt beteende från en liten 3 månaders hona. Känner mer igen det som beteende hos en lite småkille som flyttat till en äldre hanne och blir alldeles till sig. Har aldrig haft en sån liten kille med en hona, men jag kan tänka mig att en småkille isåfall blir ännu mer till sig och överexalterad och vill rida.
En äldre hona är ofta mer angelägen om att sätta en yngre hona på plats. En liten hanne kan få hållas.
Ja det var min första tanke också, så fick faktiskt gå och dubbelkolla, men det är en tjej!
Den äldre honan har alltid vart väldigt mjuk och vänlig i temperamentet förut men man tycker ju att hon borde sätta den lilla på plats så som den håller på…
Haha =D Bra där Arinah =P Motionerar =D