Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1111 ggr
Fridaaaa
0

Smart, bra hage

Jag vill kunna ha mina marsvinspar ute samtidigt, underlättar (när de kan komma ut utomhus vill säga).

Har ni tips på något smidigt och bra som hage? De andra åren har jag tagit ut överdelar till inneburar men det är så himla bökigt.
Kompostgaller är uteslutet.

Någon hage som är uppdelad i tre delar som gärna sitter ihop så att säga.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossanElsa♥
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns olika stora utehagar på teddytassen.se Mitt marsvin har den som heter stampe. men jag har den som inne bur

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Fridaaaa
0

#1 Blir tyvärr för dyr frakt, samt att det skulle bli betydligt billigare att bygga själv liknande samt bättre kvalité. Men tack ändå!
Och de jag såg skulle nog bli lite för små till 6 marsvin efter uppdelning att röra sig på

Arecinium
0

Jag gillar dessa eftersom de går att sätta ihop flera hagar och forma vilken kombination man vill i princip. Kanske kan gå att använda utomhus om du spjälar med träbitar i hörnen och fäster något nät som tak.

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hagar_inhagnader/metallhagar/334609

Min marsvinsblogg: http://tresmagrisar.wordpress.com/

Svado
0

Wow den där hagen såg ju super ut! Den ska jag inhandla åt mina svin till sommaren :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Fridaaaa
0

#3 Ja något liknande har jag, som man sätter ner pinnar i marken, ser ut att vara så på den med, men är lite svårt i vår trädgård pga mycket sten under marken, så på vissa ställen är det svårt att få ner pinnarna stabilt har jag märk, så vill nog helst ha en som är på marken så att säga 🙂 Men annars är de bra, använt en liknande jag köpte på Lidl för 2-3 år sedan tror jag det är, har den kvar.

MrsGoldfire
2

Enklast kan väl vara att ta en bokhylla och ta bort baksidan. Lägg på valfritt galler/nät. 

Själv vågar jag inte lämna dem utan tillsyn och har därför bara haft kragpall sommaren som var. (Lätt att flytta till ny plats när gräset ätits upp). Men funderar på att bygga något som jag åtminstone kan lämna ur sikt för att rensa lite i rabatterna…

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Fridaaaa
0

#6 Jag tror det blir för instängt för dem samt att kanterna på bokhylla är ganska låga, vill att de ska kunna hoppa upp på sina hus och så när de är ute i hagen.

Mina är bara i hage om jag är i trädgården 🙂