Nya marsvin!
Hej!
Hur blir marsvin tama. Jag har två hanar som är 7 veckor gamla. I affären sa de att vi ska låta dem vara i fred första veckan. Har även läst att man kan ta upp dem på en gång. Det är andra dagen de är hos oss. Tacksam för tips och råd även i allmänhet. Har läst på en hel del men inser att det finns mycket att lära :)
🙂
Du bör låta dem va i några dagar, 2-3 brukar man säga. Här har du en länk om du är bra på engelska.
Ok.
Tack! Har börjat klappa dem i buren och det funkar hyfsat. Lite på sin vakt är de men det är ju naturligt då det är nytt för dom. Ska kolla länken.
🙂
Jag brukar kolla in marsvinen, de flesta jag skaffar har jag tagit upp efter 1-2 dagar, har dock aldrig köpt från djuraffär, mina har varit en hel del hanterade och så, från uppfödare (både privat och reggad). Aldrig varit några problem 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lyssna inte på djuraffär tycker jag, dom brukar lura många och säga saker som INTE stämmer.
en vecka låter lite mycket tycker jag.. Tycker som andra skriver 1-3 dagar, det är ju mest så att de vänjer sig vid buren, kompis, lukter osv.
Och hur dom blir tama, ja, prata med dom, gosa mycket med dom, ge godis och kanske lära dom tricks🙂
animal power <3
Tack för alla svar!!!
Det blir spännande att ta upp dem i morgon 😃
Dom är så söööta !!!!
🙂
mina har jag pillat på från första sekund, dom var med mig innan dom var i buren. Mina marsvin är över sociala, och mina vänner älskar dom. Sätter jag ut som på golvet så springer dom direkt fram till en och ställer sig på fötterna för man ska ta upp dom!
Ja då har vi tagit upp dem och gullat med dem. Som vuxen var det inte så svårt, jag hade greppet men för barnen är det svårare att hitta rätt grepp så marsvinen känner sig trygga i famnen men det har gott bra. Jag lät barnen sätta sig i soffan och sedan gav jag marsvinen till dom när de satt ner. Funkade bra. Det är så spännande och roligt! Tack för länken #1 roligt att se och lyssna på råden hon gav!
🙂
#7 Ingen orsak! Kul att hjälpa😃