Dutchar
Någon här inne som har dutchar ? Tycker dem är jätte fina och skulle gärna vilja ha en eller två sen så fort vi flyttat :)
Någon som vet mer om ducth marsvinen ?! Vad som är speciellt med dem och så? :)

Det är inte så många som föder upp just dutchar här i Sverige just nu…dom jag kommer på är Confettis/Mia Bring i Stockholm, Sommarnattens/Carina Lindau i Tierp, Hippies/Carina Jansson i Göteborg. Sen är det Hemgårdens/Sofi Mählström i Julita, men jag tror hon lagt av med dom…..
Vanligaste färgen är väl svart eller DE golden, finns även i choklad och det tycker jag är supersnyggt!
Speciellt med dem är väl att de är svåra att föda upp. De flesta ungar blir feltecknade, inte sällan så feltecknade att man inte kan tro att det är en dutch… ;)
Att få köpa en bra tecknad dutch till sällskap är mer eller mindre omöjligt.
Tycker dutchar är superfina :)
jag känner Mia Bring så här är hennes hemside adress. http://www.miasconfetti.com/ men hon föder ju som det står på sidan mest upp lunkarya.

#4 så sött marsvin ;)

#1 Okej, tack :) Ja det verkar som det inte finns så många av dem här i Sverige .. Lite trist då de är mycket fina :)
Jag ska inte ställa ut (vad jag planerat nu iaf) så om de är feltecknade gör inte mig ngt :P hihi :)
Jag ska iaf hålla ögonen öppna och hoppas jag finner en en dag i framtiden :) vore kul :D
#2 Hur kommer det sig att dem är svåra att föda upp ? Är det pga teckningen eller?
#4 vilken söt en :)
hihi det är Confetti´s Jack in the Box
Vad är dutch? Är det en spc. färg eller en teckning?
Hanna
Det är en teckning där främre delen av kroppen är vit, bakre delen ska vara färgad, huvudet ska ha en färgad, rund kindteckning. På baktassarna ska främre halvan vara vit, och bakre halvan vara färgad.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jaha, ja men då vet jag ju vad det är ^^ Tack :)
Hanna

de är så himla fina :)