Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 553 ggr
Lyan
0

Vad tycker ni?

Håller på och pillar lite med hemsidan. Vad tycker ni om detta upplägget? Här är sidan som den är nu.

Fridaaaa
0

Jag får upp samma sida på båda länkarna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Har ändrat länkarna så nu ska det funka :-)

Fridaaaa
0

#2 Nu så! 👍

Hmm. Ja det var svår fråga detta, föredrar nog länk två, då det blir för mycket annars tycker jag, men tja velig 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmaaslund
0

Vad är ändrat, det med syskontillägget? Jag håller nog med Frida om att det blir för mycket på varje marsvins presentation. Det är ju mysigt med livsberättelse och uppväxt men det finns ju samtidigt en hel del annan fakta och många bilder på presentationen.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Lyan
0

#3 Oki.

#4 Jag har delat av texten med bilder då det annars blev en halv roman innan man kom ner till bilderna. Vad menar du medivsberättelse och uppväxt?

Det jag främst har varit missnöjd med är att nu när de har ställts så mycket så blir det så himla långt och det kanske inte är så intressant att bläddra igenom innan man kommer till bilderna. Hade iofs kunnat ha kvar samma presentation men göra ett annat bildspel överst så som på den nya presentationen.

Jag vill ha med så mycket info som det bara går då hemsidan typ är mitt arkiv med allt som händer med marsvinen. Dessutom är jag infogalen så om jag hade gått in på någon annans sida och hittat så mycket info så hade jag blivit överlycklig ^^ Lite tråkigt på många hemsidor där det bara står namn och ras, ev. födelsedatum och ibland färger men knappt någonting om föräldrar mm.

Har funderat på att göra en ny sida där jag skriver alla utställningsresultat också och då ta bort dem från marsvinens egna presentation men hade nog gärna haft allt samlat på samma plats.

Sedan kan jag ju också skriva lite mer om varje marsvin här så istället för bara namn, ras och färg så kan jag skriva in även fördelsedatum och föräldrar så får man bestämma själv om man vill läsa mer om dem. Tror ni att det kan bli bra?

Svado
0

Min personliga åsikt: Skippa allt det rosa, använd vitt som bakgrundsfärg och använd accenttoner i mindre mängd, typ som färg på linjer o sådant.

Själva texten skulle jag ändrat font på, Comic Sans som du använder nu ser bara så tråkigt ut tycker jag, på alla sidor som använder den. Finns massor med andra fina textstilar som man kan köra med.

Det ger ett stilrent och enkelt proffsigt intryck.  

I övrigt gillar jag din sida, jag har personligen inget emot hemsidor som har mycket text, din sida var lättnavigerad och trots mycket text inte alls "klottrig" så det tycker jag du gjort kanonbra :)

Lycka till!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Lyan
0

#6 Jag vet att det rosa är lite jobbigt men jag älskar ju rosa :-/ Skulle blekrosa kunna funka tror du?

Typsnitt kommer jag nog inte ändra just nu för allt måste ändras för hand och det kommer att ta flera timmar med min slöa dator. Men ska tänka på det om jag får något ryck i framtiden :-)

Kul att du gillar den i övrigt :-D Vilken av länkarna i #0 gillar du mest?

Svado
0

Oj jag gillar bägge lika bra :P Jag gillar bägge uppläggen alltså, för min del är det ingen som är bättre eller sämre än den andra :)

Det är så mysigt med hemsidor där folk skriver mycket om sina djur tycker jag, och du har lyckats fantastiskt med att stapla upp informationen så att det inte blivit grötigt, man kan läsa om släktingar o utställningar o alltihop och ändå hålla ihop sidan.

Tumme upp!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Lyan
0

#8 Oki. Det lutar nog åt den nya tror jag. Roligt att få in bilder på föräldrar och syskon.

Tack :-D Jag älskar sidor med mycket information om djuren. Det känns så stelt och känslolöst med bara namn och ibland inte ens en bild. Sedan förstår jag att man kanske inte har tid/ork/kunskap att ha en superinformativ hemsida.