Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 892 ggr
zapx71
0

matskålar

Har era marsvin matskålar och vad lägger ni där?

emmaaslund
0

Ja, mina marsvin har matskålar och i dem får de sitt kraftfoder :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Svarttusch
1

Jag har som #1 också skålar till mina marsvin och i de får de kraftfoder. Grönsaker är minsann ingen idé att lägga i skålar för de är över hela buren på en minut ändå :P

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Svado
0

Mina marsvin får nästan inge kraftfoder, de får hö o grönsaker varje dag, grönsakerna lägger jag på en liten ansiett (hur stavas det?) men ja, typ en liten tallrik (sån man äter kaka/tårta på) och får de kraftfoder lägger jag det helt enkelt bara rätt ner i halmen så får de leta lite o böka.

Men mina är inge vidare förtjusta i pellets så :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[rumelle]
0

Grönsaker och kraftfoder får de direkt på fleece-filten. Vatten får de i en skål.

Fridaaaa
0

Japp ena paret har en "dubbelskål", där är det havregryn i ena och grönsaker vid grönsaksdags i andra, eller lite pellets när de får det.

De andra har två skålar var, ena paret har två i keramik och andra har två i rostfritt. Samma där havregryn i ena och grönsaker/pellets i andra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fossingen
0

Japp. Har köpt några supersöta och fina ena i plast. Får visa bild på de sen :)

akittehmonster
0

Mina marsvins honor (2st) har 6 skålar, brukar lägga ut pellets i en och i dom andra lägger jag havregryn/grönsaker/frukt.

Mina hanar (2st) har bara två och det är för att dom välter dom ändå så har två till pellets och så får dom frukt i/på husen och tunnlarna! :)

Buspejfli
0

Mina har varsin keramikskål där de får kraftfoder i, grönsaker får de antingen i en liten stock eller uppe i knät :)

simsemily
0

Japp, mina får sin grönsaksfrukost i de. (ger inget kraftfoder)