Perfekta klorna
Skulle gärna vilja se massa bilder på den perfekta klolängden :p Förstår att det är individuellt till viss del men skulle gärna se ett gäng bilder för att veta hur nära/långt ifrån målet man är (:
Så langa på bilder på perfekta klor och tassar ur alla möjliga vinklar o vrår ;) Sen om någon har något s.k skräckexempel får gärna det visas också :) Tråden välkomnar även diskussioner kring ämnet :)
Följer! Vill också veta hur man ligger till vs. det ultimata :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#8 ett marsvin jag fick ta över hade ännu värre klor! :(
Checka in @gnagarboden på instagram 
#8 Inget o skämmas över Lyan, vi har alla varit nybörjare och ja, man hade väll kanske inte de mest upplysta föräldrarna. Tror många känner igen sig i det. Och även att inte ha kunskapen själv. Mina första marsvin levde på mestadels morötter och överbliven sallad (ofta blandning med isbergssallad, gurka och tomat). Så vi alla har gjort våra missar, nu är du ju kung på marsvin ;D Och tacka och bockar för bilderna!

Tycker klorna på baktassarna är svårast att klippa, tycker dom är långa även fast jag råkar klippa i pulpan :-/
Det lättaste är ju att klippa så mycket som man tror, sen sätta dem på t. ex ett bord eller utställningsplatta eller liknande och se om klorna tar i. Gör de det kan de behöva klippas lite till :) Så gör jag i alla fall och jag har i pet bägge utställningarna fått "bra klippta klor".
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

#12 åh det var ju smart :-)
#13 jag ska inte ta åt mig äran, det var emmaaslund som tipsade mig! :D
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

#14 Då får jag tacka emmaaslund :-)
#10 Jag vet, men ändå. Stackars Rinn som behövde se ut så :-(
Ett tips på hur mycket man kan klippa är att kolla hur klon ser ut. Så länge den är lite smulig så går det att klippa lite till innan pulpan kommer.