marsvin paradis
Vill ta och göra en hage man kan ha Ute i lägenheten som marsvinen kan vara i en stund om dagen. Tips och idéer hur man kan göra en sån? Billigt och som är lätt och ställa undan. Och vad man kan ha för "inredning" inuti :)
kompostgaller kan man sätta ihor med såna spiraler som dom redan sitter ihop med så kan man enkelt fälla ihop den och ställa undan.:)
Gud vad bra jag stavar…
Härligt. Kan man köpa tex 2 "paket" eller fler och sätta ihop de för och få i den stl man vill ha? :)
Ja det kan man, finns på plantagen i 4 pack (fyra galler i varje). Sedan är ju marsvin inte så stora så för att ta vara på allt material kan man klippa av de på mitten, så får du dubbelt så stor yta och det påverkar inte marsvinen så länge de inte når upp till de avklippta stängerna så de kan tex hoppa över ;)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Kompostgaller kan i regel de flesta marsvin ta sig igenom, och rekommenderar att ha annat nät runt om i så fall samt inte använda spiralerna som medföljer utan buntband istället. Spiralerna sitter sällan bra samt vissa kanter längst ut på dem (tycker jag)
Biltema är billigast jag hittat kompostgaller på, som #3 sa kan man kapa av dem till hälften när man har marsvin om man vill, säljs i fyrapack.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hönsnät funkar för mig! ;)
#5 Vill man ha hagen ute är det bättre med svetsat fyrkantsnät, hönsnät är inte så pålitligt då. Men har man bara inne så fungerar det ju bra 🙂

Om det är en hage inne och om dina marsvin inte är rymmningsenägna kan du köpa en Gräsmattekant på biltema. Enkel att rulla ut och in och tar inte stor plats alls :-)
Sant dedär med spiralerna #4 våra är super jobbiga. dom är värdelösa haha :P
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Vill kunna ha det både ute och inne. Och att kaninen oxå kan vara där. Vill inte ha något i liknande hönsnät.
#9 Ja då kan du inte kapa dem om kaninen med ska kunna ha hagen när inte marsvinen är där.
Men svetsat fyrkantsnät behövs runt i så fall för ev rovdjur osv. Samt att marsvinen inte ska kunna smita.
Och r ni inte med dem hela tiden ute så behövs tak och golv (för kaninen med golv) alltså någon form av nät
Jag hade kompostgaller till mina ute en gång för många år sedan och då rymde Linnéa som var högdräktig, så hon kom igenom med hela magen och inga ungar pluppade ut på insidan 😉.
Som tur var så var jag med när det hände - lämnade dem aldrig ensamma i den hagen.
Så ett nät extra nertill är inte så dumt.
ÖB har ibland billiga kompostgaller.
Haha :)! Hade varit kul och se det redets :) Bor ju i lgh så vill somsagt att de ska vara lätt o ta fram och ställa undan :) och skulle de vara ute så hade det ju bara vart på sommaren på gräsplätten utanför och ta en fika och se dom glada och fulla av emergi :) så hade inte varit en lång stund eller obevakat :) och det går inte o beställa såna kompostgaller online antar jag?:/
Jag har köpt gnagargård, men mina får mest springa omkring lösa istället. Gården får vi använda ute.
Vågar ni ha marsvinen lösa utomhus? När jag var barn kunde jag ha mina ena lös ute, men han var också väldigt tam, så han höll sig till oss och var lätt att fånga.
#13 Nej, skulle aldrig ha marsvin lösa. Flyktdjur och kan lätt bli rädda och försvinna hur mycket koll man än har.