Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 663 ggr
Abico
0

Sjukdomar?

Finns det några sjukdomar som smittar mellan marsvin och människor? Sitter här med en härlig förkylning nu och funderar på om jag ska låta bli å pussa på Sune tills den lägger sig lite?

Jag vet ju att Ringorm smittar hejvillt (upptäckte det när honorna fick det för några år sedan, halvvägs in i deras behandling så lyckades jag dra på mig det hela ;P När alla var friska så fick lillasyster en släng hon också -.-) men finns det fler saker som smittar?

Hanna 

Ellinor_ludde
0

Jag vet faktiskt inte. Jag är också skit förkyld och har ont i halsen och är allmänt hängig (mår illa ibland) och jag har
inte feber, tvärt om! Jag har mindre än normalt ;/ ?
Så jag är rädd att det smittar min lilla vovve här hemma.

Abico
0

Jag känner mig jätte febrig men pecis som du har jag inte feber, utan har haft undertemp sedan igår då förkylningen bröt ut. Så jag har mellan 34 - 35 grader :P

Hanna 

Ellinor_ludde
0

HJÄLP, gud va läskigt! Vi har drabbats av…. SUNE SJUKAN! ^^, *fniss* Jag är så kär i sune att jag blivit sjuk xD

Abico
0

#3 - Haha, ja det är nog så ;P Men om han är ursprungskällan till sjukdomen så är det nog ingen fara att pussa på honom XD

Hanna 

Ellinor_ludde
0

hihi xD

mee_mee
0

förkylning kan smitta från människa till marsvin! och det är jätte farligt om ett marsvin blir förkyld (dom kan dö av det)!

Blondi3
0

Kan det verkligen smitta ? Låter rätt otroligt ^^

FeliciaS
0

#7 Japp, förskylning kan smitta från människa till marsvin men inte tvärtom ;) Så var försiktiga med grisarna om ni är förkylda!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Blondi3
0

#8 Ah tusan ! Det var tur man fick reda på det, eftersom det börjar bli förkylningstider här i stan .. Tur det inte smittar tvärtom ^^

FeliciaS
0

#9 Japps ;) Jag är med lite snuvig så inga blöta kyssar till marsvinen för tillfället! haha x)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Ojdå ^^ Jag lät iaf. bli att pussa Sune för mycket idag, den blev lite nosgnugg på rumpan bara ;P Jag får väl låta bli att flåsa för mycket över honom tills dess att förkylningen går över…

Hanna