Sjukdomar?
Finns det några sjukdomar som smittar mellan marsvin och människor? Sitter här med en härlig förkylning nu och funderar på om jag ska låta bli å pussa på Sune tills den lägger sig lite?
Jag vet ju att Ringorm smittar hejvillt (upptäckte det när honorna fick det för några år sedan, halvvägs in i deras behandling så lyckades jag dra på mig det hela ;P När alla var friska så fick lillasyster en släng hon också -.-) men finns det fler saker som smittar?
Hanna

Jag vet faktiskt inte. Jag är också skit förkyld och har ont i halsen och är allmänt hängig (mår illa ibland) och jag har
inte feber, tvärt om! Jag har mindre än normalt ;/ ?
Så jag är rädd att det smittar min lilla vovve här hemma.
Jag känner mig jätte febrig men pecis som du har jag inte feber, utan har haft undertemp sedan igår då förkylningen bröt ut. Så jag har mellan 34 - 35 grader :P
Hanna

HJÄLP, gud va läskigt! Vi har drabbats av…. SUNE SJUKAN! ^^, *fniss* Jag är så kär i sune att jag blivit sjuk xD
#3 - Haha, ja det är nog så ;P Men om han är ursprungskällan till sjukdomen så är det nog ingen fara att pussa på honom XD
Hanna

hihi xD

förkylning kan smitta från människa till marsvin! och det är jätte farligt om ett marsvin blir förkyld (dom kan dö av det)!

Kan det verkligen smitta ? Låter rätt otroligt ^^
#7 Japp, förskylning kan smitta från människa till marsvin men inte tvärtom ;) Så var försiktiga med grisarna om ni är förkylda!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#8 Ah tusan ! Det var tur man fick reda på det, eftersom det börjar bli förkylningstider här i stan .. Tur det inte smittar tvärtom ^^
#9 Japps ;) Jag är med lite snuvig så inga blöta kyssar till marsvinen för tillfället! haha x)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ojdå ^^ Jag lät iaf. bli att pussa Sune för mycket idag, den blev lite nosgnugg på rumpan bara ;P Jag får väl låta bli att flåsa för mycket över honom tills dess att förkylningen går över…
Hanna