Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 662 ggr
Stella75
0

fast i huset

Mitt marsvin 26:an sitter bara i huset när han inte får mat.Dem är cirka 9 månader gamla.Båda hanar.Dem bråkar inte någon gång och när dom är ute sitter båda i en upp och ner vänd kartong som hus.Han gillar att klättra på min nacke och han känner sig trygg hos oss tror jag.Men varför sitter han bara i huset?Jag har 2 hus och 1 tunnel räcker det till 2 marsvin?

Stella75
0

Bara ibland är han ute ur huset.Kompisen Alvin är snäll mot 26:an så han är nog inte rädd.Han sitter bara i det bruna huset inte i det vita.(bara ibland i det vita)

Stella75
0

Alvin är bara i huset om han är lite busig och inte vill bli klappad eller att man ska ta upp han.Eller så sitter han i huset om han är rädd.

Tjeja
0

Kanske det känns för öppet utanför huset helt enkelt. Margrisar är ju ändå skyggdjur som gärna vill känna sig "osynliga".

Har de stort fluff me hö att rassla runt i och gömma sig i när de är utanför huset tex?

Prova också att lägga/sätta något som "tak" ovanför buren så det inte känns så högt och öppet uppåt så kanske de vågar sig ut mer.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Stella75
0

Dom är ute nästan hela dagen.Men det är mest på morgonen han är i huset.

Stella75
0

Ja dom har hö fast det har dem redan trampat ner.Jag kan fluffa upp lite i höt.

Sanni
2

Kanske han bara trivs i huset? De flesta marsvin brukar ha sina favoritställen att vila och sova i. Så länge som han vistas också utanför huset och kommer bl.a. och äta är det nog ingen fara. Om han även sitter i huset för det mesta bara på morgonen så tror jag han bara gillar att vila där. Låter inte i mina öron så konstigt. Om han inte alls kommer ut från huset så är det nog något som troligen är fel.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)