Lånemarsvin sökes!
Hejsan! Min ena hane blev opererad i måndags så han går inte med kompisen nu och kommer inte att få göra det på ca 10-20 dagar. Eftersom han och kompisen inte kan stå bredvid/nära varandra pga dum inredning i rummet funderar jag på att försöka få tag på ett marsvin att låna så att kompisen (som inte är opererad) slipper gå själv. De får träffas kortare stunder under dagen, men det känns ändå väldigt ensamt för kompisen.
Finns det någon/några som har möjlighet att låna ut en kastrat/hane tills min andra hanes sår läkt?
**OBS! Jag bor i Karlstad men kommer att befinna mig i Stockholm för praktik mellan 22/8 och 21/9
**
Eller tror ni att det kanske inte behövs krångel med fixa kompis då det ändå inte är superlänge? Synpunkter!
När min ena hanne kastrerades så fick han gå i egen bur och träffa honan lite under dagen, under uppsikt och han läkte bra :) Så tycker inte att du behöver låna ett marsvin för så kort tid :)
#1 Nä, jag är lite kluven i mitt beslut då det som sagt inte är så länge om allt går som det ska. Tack för dina synpunkter! 😃