Rengöring, vattenflaska!
Hur gör ni när ni rengör era vattenflaskor????
Jag sköljer ur dom med varmt, varmt vatten någon gång i veckan. Och sen sköljer jag ur dom med vatten en gång om dagen när jag byter vatten. Brukar även få gnugga av pipen för det sätter sig hörester på den. En flaskborste har jag andvänt men det funkar uruselt ^^' Om flaskorna blir äckliga, så släng dom. Det funkar lika bra att andvända en loka flaska som en dyr från djuraffären.
Hanna
ett jätte enkelt sätt att rengöra vattenflaskor är att hälla i lite ris och liten vatten och skaka hårt ett tag, då försvinner alla belägningar ut flaskan. rengöra själva pipen är enklast om man använder tops.

Jag sköljer ur den varje dag, och annars så diskar jag den med vaaaaaaarmt vatten ungefär en gång i veckan. Flaskborste kan funka, men annars som #2 skriver, ris :)
Ris, det var smart. Jag ska tänka på det nästa gång innan jag slänger bort flaskorna ;P
Hanna
tvättar med en tandbortste och en flaskrengörare…
Jag andvänder också ris när jag gör rent det går jättebra.Ibland andvänder jag en flaskborste men det fungerade inte lika bra. Jag har också testat att stoppa dom i diskmaskin men dom smälte så det rekomenderar jag inte :P

tvättar mina med flaskborste o skakar dom med ris o het vatten. ;))
har också ris ! :)
Jag brukar köra mina i disk maskinen i bland. har ioförsig flera så doom är inte utan när jag diskar
shit vad bra det där med ris var.. använder det nu.
Jag provade också riset imorses. Super :) Fast kolla så att "korken" sitter på ordentligt innan ni skakar, annars blir det blött märkte jag XD
Hanna
haha, Hanna^^
Jag rengör pipen med tops, funkar utmärkt :)
Helena
#12 - Det var så underligt, hela jag blev genomblöt och jag fattade inte var det kom ifrån så jag fortsatte skaka som en galning -.-' Är man trött så är man. Jag är en sån där korkad människa som går upp kl. 7.00 när jag har sovmorgon till elva :P
Hanna
Jag använder mig av en flaskborste för den kommer åt överallt. En gång i veckan använder jag även varmt vatten och diskmedel.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

har köpt en flaskborst på ica för 15 spänn eller nått men man kmr bara åt på sidorna med den så där uppe vid öppningen av flaskan använder jag en böjd tandbiorste till pipen använder jag tops :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Tror ni jag blev livrädd idag när jag skulle byta vatten och det satt tre gigantiska "myrägg" i pipen :O Jag hatar myror!!! Efter lite skrikande och hoppande upp och ner så tände jag lampan och insåg att det var några förrymda riskorn från gårdagen XD
Stackars Sune. Han måste tycka att han fått världens mest korkade matte.
Hanna
Har en liten "speciell" vattenflaska så jag kan lätt göra rent den… :) (se bild)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Okej, ska prova med ris ;p