Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 754 ggr
Ellinor_ludde
0

Rasen?

Vad heter rasen där marsvinet måste ha två "rutor" vitt och två "rutor"svart? Det är så att mitt marsvin mamma mu som kommer ikväll ser ut så och jag kan inte rasen i huvudet, ska kolla stamtavlan då de kommer, men vill så gärna veta nu :)
Någon som vet? Ja, hon är släthårig :)

idipidi
0

Det finns ingen ras som ser ut precis som du beskriver.

Tvåfärgade korthår "ska" vara rutiga med valfritt antal rutor som möts på mage och rygg. Alltså de ska inte vara bandade utan ha en rygglinje och en maglinje. Då heter de bara nonself black/white

Magpie är en vanigare svart-vit teckning. Då ska de också vara rutiga fast i svart, vitt och mixat. Alltså de har mixat svart-vitt som en "tredje färg".

Men Mamma Mu har jag för mig kom till av en slump efter en tjuvparning mellan pet och rex? Men jag kan absolut komma ihåg fel.

Ellinor_ludde
0

Okej, nej, men Anette sa att det var någon ras, men just mamma mu är vit/svart spräcklig i ansiktet och lite på magen. Men jag kom ihåg att hon nämde någon ras, men jag ska hämta dom om bara 20 minuter så när jag kommer hem kan jag läsa stamtavlan :D

Ellinor_ludde
0

Magpie, låter som rätt ras, men jag ska kolla stamtavlan :D

FeliciaS
0

#3 Magpie är ingen ras utan en teckning. Antingen så är hon nonself, om hon är flerfärgad släthår eller en korsning om idipidi har rätt ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ellinor_ludde
0

Hon har färgen: Black Magpie, ras: Nonself, det står i stamtavlan :D
Fader: Blandning, färg: Brindle
Moder: Rex, färg: Silerag(stavning?)/White.

Ellinor_ludde
0

Hon har färgen: Black Magpie, ras: Nonself, det står i stamtavlan :D
Fader: Blandning, färg: Brindle
Moder: Rex, färg: Silerag(stavning?)/White.

Achatina
0

Rasen är då Nonself, teckningen magpie. Och mig veteligen ska de vara rutiga i typ fyra(?) fält svart diagonalt med svart och vitt diagonalt med vitt. Alltså som ett chackbräde. Dessutom ska rutorna ruta sig på magen också för att det ska vara en perfekt magpie. Men så perfekta finns typ inte. Finns säkert mer saker som teckningen ska ha men men

idipidi
0

Magpie ska precis som jag sa vara tecknade med valfritt antal rutor som en trefärgad. Färgerna är svart, vitt och mixat svart-vitt.

Men den perfekta magpien finns inte, nej…

Ellinor_ludde
0

Mm, hon har tre fält på varsin sida av magen, och mixad färg på kinderna ^^, Bilder kommer idag!