Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1101 ggr
vaniljkaka
0

Kolla på detta marsvinshus!

http://djurmaxi.se/smadjur-smadjurshus-bjork-gnagarhus-marsvin-p-5231.html# (gå in på länk) 

tänkte köpa de här till mina två svin… någon som har likadant? tror ni det är bra? är rädd för att de ska va för litet, men det står ju att det är till för marsvin.

mrsLadybug
0

Jättegullig modell! Det på toppen ser ju lite litet ut, men har man någon som är lite mindre går det säkert bra, hihi. Eller så är det inte så litet som det ser ut! Marsvinen gillar ju också ofta att ligga lite trångt har jag märkt.

vaniljkaka
0

Tror ni att marsvinen kommer upp för den stegen då? marsvin är väll inga klätterapor direkt? 😂

[rumelle]
0

Stegen ser lite väl brant ut, och övervåningen kanske är lite liten. Men annars gulligt hus.

Fridaaaa
0

Ser svårt ut för marsvinet att ta sig upp? Och hoppar den lär den slå i övervåningen? Tror det passar bättre till hamster eller liknande

Men var sött, kan man säkert bygga liknande som är mer anpassat till marsvin 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Svado
2

Jag läste förut här på forumet om någon som köpt ett liknande hus med just dessa små kors i mitten av fönstren. Det hade tydligen resulterat i att ett gnagivrigt marsvin tuggat upp korsen o sedan fastnat med huvudet i själva fönstret.

Så njae….

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

mallsan
0

Vilken fint hus! Hade jättegärna haft ett sådant till mina marsvin, dock är jag inte riktigt säker på trappan och "korsen" i fönstren som #5 nämnde. Men annars superfint!

jekdal
0

Mina tre tjejer puttade undan den där "trappan" jämt så tog bort den och de lilla huset uppe på funkar för små marsvin. Mitt ena på ca 8månader är nu förstor för det huset.