Jag får inte sova..
Hej,
Jag har 2 små marsvins bröder på 1 & 1/2 år. Dom bor i mitt rum i sin stora egen byggda bur :) Dom får vara ute så mycket jag har tid och dom får vardagligen lite grönt! Alla undrar varför jag vill ha mina marsvin i rummet jag sover i, det bara blev så när vi var tvungna att lägga den färdig byggde buren någon stans och jag hittade en perfekt plats åt den vid fönstret (det drar inte).
Dom 2 pojkarna sov gott om natten när dom var små men nu när tiden gått märker jag mer och mer att dom är uppe sent på kvällen och uppe tidigt på morgonen.. Jag går 1:an på gymnasiet och måste få sova men vill verkligen inte ta ut dom ur rummet. Det må låta konstigt men dom gör så att jag inte känner mig ensam😞
Idag när dom va ute och sprang i sin hage märkte jag varför dom sprang runt i deras bur sent på natten och tidigt morgonen…. Jag har aldrig gått och kollat varför allt oväsen äger rum, trodde det va att dom bråkade om maten eller något men det visade sig att Konrad (den minsta) gör någon slags rumba dans till panda (den lite knubbiga ;) ) Då springer Panda iväg och Konrad går efter och puffar på honom…. Konrad knorrar och Panda typ skriker "GÅ IVÄG"
Det här stör mig något enormt när jag ska sova och mina kompisar frågar om jag sover om natten i skolan…🤦♂️ Jag skulle vara evigt tacksam om någon hade någon som alls aning om varför dom beter sig som dom gör mot varandra och om hur jag kan fixa det.
mvh/ Michaela 🙂
Konrad visar nog vem som bestämmer. Går inte att göra något åt..
Lägg in nytt hö på kvällen/grönsaker så dom har något att att tänka på. Kommer inte på nått mer :P
öronproppar! :D
#1 ok, kommer han hålla på så hela livet eller bara under några månader..? Förstår inte panda sen att det är konrad som bestämmer? När kommer konrad ge upp? #2 Det sover jag redan med ;D dämpar ljudet med 3% ungefär ;(
Könsmognad och dominans är den lilla rumbadansen och kurret. De gör upp om vem som bestämmer. Tyvärr kan de fortsätta sådär, så antingen kommer du vänja dig eller så får du använda öronproppar. Kör vibration på väckarklockan så vaknar du ändå på morgonen :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#4 ok tack för svaret :) Dom var lite lugnare i natt då dom fick va ute i hagen och "dansa" ett tag haha ;)