Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1515 ggr
Abico
0

Pris?

Jag sitter här och försöker räkna på vad det kommer kosta att köpa mina kommande marsvinshonor. 100 kr för Wilma från Eragons. Men vad kostar ett rasmarsvin från en seriös uppfödare om man köper på utställning? 300?

Vad köpte ni era marsvin ifrån och vad kostade dom?

Hanna 

Samaraz
0

alltfrån 50kr till 350 kr. Men de flesta seriösa uppfödare som hållit på ett tag och har välmeriterade djur tar nog runt 300 kr….

Abico
0

#1 - Ah, okej tack ^^

Hanna 

FeliciaS
0

Tycker Samaraz prisuppfattning duger bra ang. djuren på utställningarna. Men man kan även prata med uppfödarna/ägarna som är där och säljer och komma överens om priser, rabatt vid flera osv. :)

Sera kostade 250 kr på utställningen där min kompis syster köpte henne och Calypso från uppfödaren. Jag köpte de för 300 kr (båda två) inkl. utställningsbur.

Bindi köpte jag från uppfödaren för 150 kr :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

toodiloo
0

min kostade 225:-  rätt "billigt" tycker jag..

toodiloo
0

min kostade 225:-  rätt "billigt" tycker jag..

parsley
0

Vad har du tänkt dig för ras eller raser, Abico?

Abico
0

#3 - Okej, tack :P

#6 - Jag är grymt sugen på en rex/ teddy och sen så har jag ju pratat om en dalmatin, men nu har jag ju tingat Wilma på Eragons och hon har ju lite dalmatin stuk (ser ut som en misslyckad dalmatin) så då lutar det väl åt en abbesinier.

Hanna 

ciss
0

#7: Abbys <3333

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Abico
0

#8 - Hihi :P Jag har haft två abbesiniers tidigare. En gigantisk hona som hette Busan hon blav 5 år och var ett av våra första marsvin. Sen så hade jag Spinky, en jätteliten flicka. Hon var den första honan jag tog en kull på, tillsammans med min kompis. Tyvärr dog hon alldeles för tidigt pga. någon konstig sjukdom :/

Hanna 

FeliciaS
0

#7 Jaså vad kul att du har tingat Wilma! :) Fint namn också, eller har du funderat på att döpa om henne? Hur gammal är hon? När ska hon hämtas? ;) Abessinier är ju bara för underbara, och väldigt coola enligt mig ;) haha… Älskar deras spräckliga färger tortoise, tortoise and white eller brindle! Du är inte intresserad av en Skinnyhona ifall det finns till salu? Själv skulle jag gärna även vilja ha en Lunkarya! :)

Mvh Felicia

ciss
0

Undrar samma som Xtan. När ska du hämta henne? Döpa om? Ålder? Skriv allt :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Abico
0

#10 - Ja det har jag ^^ Jag tror inte jag döper om henne, gillar namnet. Men det kan ju ändras när jag träffar henne :) Hon är fyra år, tydligen en väldigt trevlig och tålmodig tant. Den 27 tar jag ju hem minst en hona från utställningen så antingen blir det i dagarna efter det eller strax innan. Men jag vill ju inte att hon ska få sitta ensam allt för länge.

#11 - Kika över ;P

Hanna 

FeliciaS
0

#12 Okej, låter fint. Nä, det är ju inte så kul för henne ;)

Mvh Felicia

Abico
0

#13 - Nepp :P

Hanna 

Stormviskaren
0

jag sålde två marsvin idag och jag sålde ett för 200:- och tå för 300:- jag gav så pass mycket rabbat för jag vill att dem ska säljas tillsammans

parsley
0

Rasdjur med något "skönhetsfel" brukar vara billigare. Det kan röra sig om en feltecknad non-self, marsvin med öronveck eller pälsriktningsfel, abysar med får få rosetter eller något annat som inte har någon betydelse om man inte ska avla på marsvinet. Kolla gärna på SMF Västra shemsida efter abyuppfödare och hör vad de tänker ta med sig för saludjur till utställningen.

toodiloo
0

alltså, dom här omtalade öronvecken..vad är det för ngt? nån som kan lägga in en bild..tror att min lilla tjej har det..men de spelar ingen roll fö mig..

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en med ett öronveck.

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här utan så kan du Jämförar

toodiloo
0

okej, då förstår jag..

Cuyi
0

Mina kostade typ 500 ^^,

[jejjas]
0

Jag gav 450 för mina två

Cuyi
0

Oj, dom skulle kostat 500 :P Men det blev rabatt xD

Marsviin_
0

250 och då var pappan chamion ; )

Marsviin_
0

champion* eller hur de stavas ;P

toodiloo
0

alltså, ni måste hjälp mig snabbt…

nu sitter mitt marsvin i mitt knä o äter gurka o jag klappar henne lite o hon e lugn o fin o tyst. Men om jag kliar henne lite försiktigt så kurrar hon liksom, varför gör hon det? tycker hon att det är mysigt eller obehagligt?

Stormviskaren
0

mysigt

toodiloo
0

o, är du säker? vill bara att hon ska mysa…men då vet jag att jag inte plågar henne iaf…hihi

Chippers
0

Mina marsvin kurrar då de tkr ngt är mysigt, spännande, hör ngt läskigt/annorlunda ljud osv.. men i ditt fall tror jag hon tkr om det :-)

FeliciaS
0

Mina marsvin kurrar på olika sätt. Det ena sättet när de hör något högt eller skrämmande ljud som de tycker är obehagligt. Då kurrar de ända tills det slutar.

Det andra är när de vill visa att de bestämmer, mot ngt annat marsvin. Så tror t.ex. Sera att Bindi kommer bakom men det är min hand (hon kan ju inte se bakåt) så kurrar hon för att Bindi ska försvinna och för att hon inte vill att Bindi ska göra så.

Mvh Felicia

toodiloo
0

ibland kurrar hon när telefonen ringer o då förstår jag ju att hon lblir lite rädd..men när hon satt i knät hände inget särskilt..hon bara kurrade till när jag kliade henne lite..

Sosso
0

350 kr för mig.