Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2101 ggr
josya
0

Bygga bur

Hej! Jag behöver lite inspiration för ett kommande burbygge! Ska flytta och har då tänkt att marsvinen ska få större yta än den "vanliga marsvinsburen". Vad ska man använda som nät/galler? Funkar hönsnät eller gnager de sönder det? Lägg gärna in bilder på egengjorda burar!🙂

[JeanetteK]
0

Jag byggde kaninburar i somras. Kanske kan du göra på liknande sätt. Jag skrev en artikel om hur jag gjorde inne på Lantdjur. Här är länk om du vill kika.

josya
0

Åh, tack så mkt. Jättefina burar! Kommer ha nytta av det där när jag ska bygga :D

Fridaaaa
0

http://marsvin.ifokus.se/discussions/5432a78c8e0e7449540028c1-bildtrad-bokhylleburarhemmagjorda-burar?discussions-1

Lite inspiration kanske? 🙂
Hönsnät hade jag inte satsat på även fast de är inne. Svetsat fyrkantsnät rekommenderar jag om man behöver nät 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

josya
0

Ja, tack så mkt! :D Vart får man tag på sånt nät? ^^

Fridaaaa
0

#4 Finns lite överallt: Biltema, Jula mm 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tjarles
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har mina i Ikeas Billy bokhylla 🙂 helsvetsat fyrkantsnät såg jag på Djurmagasinet i Borås, kanske finns på andra ställen där dom har affär

[JeanetteK]
0

#6 Det ser jättemysigt ut! 

Vi köpte fyrkantsnät på Hornbach.

Halvblodsprinsessan
0

Jag använder 2 kompostgaller som jag sprayat lila på våran bur och det har funkat superbra, dom gnager inget alls ^^

Följ mitt och mina grisar liv på Lynx.webblogg.se

Splitter
0

Tänkte bara passa på att fråga när det ändå fanns en tråd, vad använder man för underlag i buren? Under spånet menar jag, för annars rinner väll kisset rakt igenom och fastnar i träet? :/

Never look down on someone unless you're helping them up ~

JonnaCecilia
1

#9 Vaxduk eller vinylmatta

Tjarles
0

håller med ovanstående, har vaxduk i en och vinylmatta i dom två andra.