förlorat syster
Igår var jag tvungen att avliva ett av mina marsvin då hon var full i knölar. Sorgen är otroligt stor och hon efterlämnade sin syster ensam kvar. Jag behöver lite hjälp över hur jag ska och kan göra. Jag älskar mina djur över allt annat, men jag vill helst inte ha några fler marsvin och ge bort henne vill jag verkligen inte göra. Samtidigt vill jag göra det som är bäst för henne.Någon som varit i liknande situation? Hur har ni gjort?
Finns bara tre alternativ:
- Omplacera honan som är kvar
- Köpa ny kompis i alla fall eftersom hon inte ska gå själv
- Låna en hona/kastrerad hane som du kan lämna tillbaka när den dagen kommer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
alternativen är som i #1. låt henne inte gå ensam!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Var bor du? Jag kan tänka mig att låna ut en hona som jag inte avlar på längre. Under förutsättning att du tar bra hand om henne förstås och att hon och din hona kommer överens.
Tack för alla svar.
Som tur är har jag en kompis som bor 1.5 mil ifrån mig som har 3 marsvin. Hon kunde mer än gärna ta in henne. Så får hon vara där och vara glad och jag kan hälsa på. Så får vi se om det blir fler marsvin så kan hon få flytta hem igen. Kommer sakna henne som sjutton.
Tuffa beslut och ta när man är mitt i sorg. Men vad gör man inte för att sina älsklingar ska få ha det bra❤️
#3. Jag bor i Dalarna. Vart bor du?

#4 jag bor i Stockholm. Jag tänkte att om du bor nära mig hade det varit relativt enkelt att ett marsvin fick provbo hos dig och din marsvinstjej.