bild små(då) - stora(nu)
kan man få se bild på hur era marsvin såg ut när dem var små och hur dem ser ut nu?

Ferrari 6 veckor

Ferrari 11 månader

Max, ca 6-7 veckor gammal

Max 1 år och 11 månader

Lotus ca 7 veckor

Lotus snart 4 år
Pepsi hittade jag inte några bebisbilder på just nu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bara jag som tycker att marsvin är sötast när dom är fullvuxna?
#2 Nepp, jag tycker också det. Då är de lite mer runda och Goa;). Men de är söta när dem är ungar också:)
Mvh Hanna:)
Ja, de är ju söta som ungar, fast de har inte fått sitt "runda" potatis look än ;)
Bild 1 Då 2014.05.14: Ferrari ½ månad gammal

Bild 2 Nu 2014.11.18: Ferrari snart 8 månader gammal. Och fortfarande lika söt och charmig ❤️
Omg någon djurkunnig hjälp mig …fick hem två honor 7 veckor igår…då hon i djuraffärer plocka upp dom..dom var så lugna men jag vet att de var för dom var vettskrämda , jag fick även bära dom o klappa o dom var rädda såklart. sen köpte jag dom. O fixade buren åt dom. O la ner dom i den…o den ena sprang under huset. Medans den andra var helt helt stilla i höet..hon gick inte ett enda steg..jag gick ut från rummet o in ..o hon hade nt rört på sig. Så jag bärde henne försiktigt o la henne vid dörren t huset . Så hon skulle upptäcka sin kompis. Dom prata lite men sen dess har dom båda gömt sig i huset ..ja la lite gurka igår kväll 2 bitar under huset ..ingen har rört den. Är jätte orolig o rädd. Va ska jag göra??? Snälla tips från marsvin kunniga. Får panik…ska ja nt va i mitt rum alls så dom e helt ensamma eller ska ja lyfta dom rädda o försöka lugna ner dom i timmar eller va är bäst o göra? Har jag gjort dom rädda för livet eller vad :/ är jätte orolig o ledsen..
De är flyktdjur,klart de är rädda i början. Speciellt när de kommer från djuraffär och inte blivit hanterade så mycket. Var i rummet mycket, sitt jämte buren och läs läxorna högt eller nån bok. Då vänjer de sig vid din röst. Ge dem c-vitaminrika färska grönsaker, tex små bitar papika, broccoli, vitkål etc. Har de varsit hus, hö och vatten så klarar de sig. De har säkert ätit hö när du har sovit. Det är naturligt att de gömmer sig,än så länge vet de ju inte att du är snäll och inte en stor varg som vill äta upp dem! ;)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.