Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2497 ggr
Zazzella81
0

Hanar namn?

Hej! Jag ska skaffa 2 marsvinshanar i februari och funderar redan på namn. Jag har några, men det skulle vara bra med lite tips!

JonnaCecilia
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker du ska vänta tills du har träffat dem! :) även om man kan fantisera och förbereda och det är jättemysigt så kanske du kommer på precis vad DINA marsvin heter när du träffar dem :) Många uppfödare döper ju sina kullar, så därifrån kan du ju få tips, även om du såklart kan kalla dem vad du vill. Fram tills februari har du även många Artiklar om marsvin och hur man tar hand om dem att läsa här på marsvin.ifokus! :) 

Mina marsvin är adopterade i januari, när de var ca 2.5 år. Då hade de såklart redan namn, Blixten (ljus) och Virre(mörk)! Hade jag döpt dem hade de fått heta Nalle Puh och Nasse :D För den ena är snäll, inte så smart, lite rund och älskar mat, den andra är mindre och väldigt blyg/feg,men väldigt snäll!

tedsdottir
0

Jag väntar precis som du på två gossar. Den ena ska heta Elvis och den andre Ture om jag får bestämma men det får jag antagligen inte för mina två barn;) haha

skramlan
0

Haha min ena heter Elvis och den andra Plutten;-)

Zazzella81
0

Haha, Elvis och Ture var ju skitgulligt:) Har funderat lite på Ruben och Håkan:)

vaniljkaka
0

Ragnar och Mårten 
Ove och Sten
Börje och Göte 
Rolf och Morgan

haha såna ''fula'' namn i den stilen tycker jag marsvinskillar ska ha xD  Det blir charmigt

Ljungåsen
1

Det tycker jag också. Här hemma hos oss bor Håkan och Stig. 🙂

Feelicia
0

Charlie och Milo

Nasse och Teddy

Ludde och Wille

Theodore och Alwin

cinderella11_02
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många som heter Håkan :-) Det gör vår ena lilla gubbe också. Håkan Hårfager till höger i bild och Lucas Caramell till vänster.

jojjehanna
0

Vi har Max och Mårten. Max är jättebra namn tycker jag, man kan ju ha tex Max o Morris istället.

Nareg80
0

Jag tycker att just Morris låter så Hilma gulligt!

Stortroll
0

Buffe fick namnet i bilen hem, jag hade honom i en låda med handduk och när vi nästan var hemma så började han buffa på min hand. Han kallades Curly hos sin före detta ägare.

Mini, eller Noggy som han egentligen heter, fick sitt namn eftersom han är som en nogatbit men VAR liten (mindre än Buffe) så det blev Noggy och Mini.

Så passande namn kommer komma i efterhand

Titta gärna in här ---> Min blogg

Opalen
0

Aslan, Sune, mogge, link? Sedan är jag helt såååld på marsvin med namnet Holger ❤️

MVH Lovisa och kaninerna.

swealotta
0

Gizmo eller Gismo är mitt favo!🙊

skramlan
0

Holger Ragnar Stefan Konrad Roland Skrutten Plutten Bernad

[Lindizen]
0

Mina heter Frippe och Felix. :) Frans tycker jag också är gulligt. :-)