De dricker inte? :S
Nu har jag haft lilla Ester och Mamma mu i snart en vecka. De äter som hästar och börjar pipa och prata när man prasslar med morotspåsen^^, Men de drycker typ ingenting? De har aldrig haft vattenflaska förut, eftersom de alltid haft en stor skål med vatten, borde jag ha det istället? Det är ju så himla praktiskt med vattenflaska eftersom det inte blir smutsigt. Jag byter vatten morgon och kväll och under natten och dagen dricker de knappt någonting!
Jag hade en gång ett marsvin som när hon kom till mig bara hade druckit ur skål tidigare. Jag hade då skål med vatten i buren som jag bytte 4 - 6 ggr om dagen, beroende på vilka tider jag gick i skolan och sånt, tills jag såg att hon börjat härma dom andra marsvinen och drack iaf. lite ur flaska. Men sen är det så att om du ger grisarna grönsaker i lagoma mängder varje dag så får dom i sig en del vätska därifrån. Du kan kolla om marsvinen är uttrokade igenom att ta tag i huden på dom och dra ut den, om den snabbt sjunker tillbaka är det ingen fara men om den tar lång tid på sig eller inte åker tillbaka alls så har dom vätskebrist och då bör du ta dom till vetten.
Lycka till!
Hanna
Våra får så mycket "vattengrönsaker" så de dricker inte heller. Men KISSAR gör dom allt - speciellt efter intag av gurka!
// Shintaida