Bottenlag ?
Någon som kan hjälpa mig o tipsa om nåt bra bottenlag för buren ??
Jag har testat kutterspån och toalätt men är inte riktigt nöjd med det , nån som kan tipsa om nåt bra bottenlag som e hyfsat ?
Tacksam för positiva svar :)
Kram !

Träpellets tycker jag funkar jättebra! Absorberar både fukt och lukt!
#1 , träpellets ? vad kallas det i affärerna ? vart hittar man det ?

#2 Toa lätt är väl samma sak som träpellets. Men själv tycker jag att det luktar illa och blir lite hårt för marsvinen att gå på, men det är ju såklart ett alternativ. Jag tycker kutterspån är det bästa, men det skvätter ju ut en del när dom springer runt i buren :P
Såg nu att du hade med toa lätt i ditt inlägg som du inte riktigt var nöjd med.

#2 Prövade en säck från en foderförsäljare, han hade dem på prov. Det var som samma som eldningspellet fast mindre pelleterat. Det luktar bara sågspån.

Toalätt är pappersströ, på Djurmagazinet säljs träpellets som "Djurmagazinets smådjursströ" det finns säkert flera på andra butiker. Träpellets tycker jag funkar helt super!
tack för era svar :)
använder kutterspån
Helena
putt *
putt, ingen mer?:/
jag tycker vanligt kutterspån eller toalätt
Jag använder ½ Toa-Lätt underst eftersom att det tar bort lukt och har bra uppsugningsförmåga och ½ Kutterspån överst för att det är naturligt, mjuk och bra för marsvinen att gå på.
Något annat alternativ skulle inte falla mig in, men fleecefiltar finns det vissa som har. Men tål du och marsvinen spån tycker jag att du ska använda det.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus