Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 746 ggr
eilaisabelle
1

varför gör de såhär?

Hej!

Jag har precis gått och blivit med marsvin, två honor vid namn Lisbeth och Siv. De har bara varit här i en dag så de är fortfarande ganska rädda av sig.

Jag har läst på typ allting man kan läsa men det är en sak jag inte förstår, och jag hittar inte heller svar på det någonstans, så tänkta vända mig till er, kära medlemmar!

Siv brukar liksom klättra upp på Lisbeth och lägga sig på henne, varför gör hon det? Det har väl hänt cirka 2-3 gånger ungefär. Är det för att "skydda henne" eller vill hon bara ligga så?

Tack på förhand :D!

OlgaMaria
0

Så brukade mina kaniner göra. Dottern (fullvuxen) la sig tvärs över sin mamma. De verkade tycka det var mysigt. Hon gjorde det iofs från att hon var liten men slutade inte i och med att hon blev stor. Det kanske känns tryggt för den som kan lägga sig över, som att man kryper upp på sin mamma. Men hoppas någon med marsvin också kan svara. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Vaargen
0

Har ägt marsvin förut och jag märkte att dem hade stort behov av närhet av sina burkamrater så kanske beror på det.

JonnaCecilia
0

De brukar kura ihop sig och typ lägga sig på varandra om de är lite rädda, eller för närhet. Kan även vara dominansbeteende.

eilaisabelle
0

Tack för svar! :D
Kanske även ska tillägga att de är syskon.

OlgaMaria
0

Då är det nog något de gjort sen de var minisar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus