Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 935 ggr
parsley
2

Gamla burar

Jag har ett antal gamla marsvinsburar stående. De är för små för marsvin enligt Jordbruksverkets regler och har inte använts till marsvin sedan reglerna ändrades. Kan de användas till några andra djur eller är det soptippen som gäller? Jag gillar inte att slänga saker som är funktionsdugliga, men eftersom burarna är för små så vill jag inte att de kommer i orätta händer och blir marsvins- eller kaninboende. Då slänger jag hellre.

Fridaaaa
0

Går inte att sätta ihop dem så att de blir större?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

matildakarlsson
0

hur stora är dom?

parsley
0

Jag tror de är 40*70 cm (har inte mätt upp dem). Förmodligen kommer jag att bygga om dem till miniväxthus. :)

philippazon
0

Ok 40*70 var inte stort nej som du säger. växthus låter väll kul :) annars kan du som ovan säger sätta ihop dom så kanske dom kan passa till hamset? alt. bygga om och ha som marsvins hus?🙂

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Arinah
0

Tillfälliga sjukburar, transport eller visning av försäljningsdjur på utställning är tänkbara alternativ. Var finns burarna?

smellcaramell
1

#3 Tack för idén om växthus! Jag bor i lägenhet men vill gärna plantera smultron/jordgubbar och har en gammal bur som är knappt en meter lång så kan ju plantera i den så slipper fåglarna komma och käka upp allt :P Annars hade jag fått plantera allt i små krukor= drömmen för fåglarna.

Ville bara tacka för idén :)