Sommar hage?
Jag har värsta dröm chansen nu att ge marsvinen jätte mycket utrymme^^! Först ska dem få en halva utav ett stort rum hemma och så har vi en stor tomt, så min tanke är att dem ska få stor sommar hage också. Men hur bygger jag ihop detta på ett bra säkert sätt?
Där är deras lilla hage och gräset vid sidan av är alltså fritt fram att bygga ny hage på :)
Jag har för mig att taket behöver vara högre upp, men det är vad jag har läst någon gång förut så mig ska man inte lyssna på:p men d'remot så skulle jag säga att om du har rätt värktyg ovh skulle kunna "bryta upp" något av hörnen på din pallkrage så skulle du ju kunna sätta dit en till och göra som en större. Jag vet inte om du tänkte ha den på natten också för i sådant fall så ska man ha ett hus som är upphöjt från marken så de kan ha det varmt och så måste du komma ihåg att marsvin kan gräva och om de som mina aldrig skulle få för sig att fly så finns det även andra DJUR som istället skulle kunna försöka ta sig in.
Om du bara tänkt ha den som hage och ha uppsikt över dem hela tiden så spelar det ju dock inte så stor roll. annars är det väl att de alltid måste ha tillgång till skugga:) lycka till! gud vad roligt att få ett halvt rum till dem och dessutom kunna bygga en stor hage!
Hoppas allt går bra:))
Gud vad bra jag stavar…